مهم‌ترین حوادث ۹ آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۹ آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری متهم و کشف ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز توسط مأموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در راستای مبارزه جدی با سلاح غیر مجاز مأموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات هوشمندانه و فنی محل اختفاء ۲ قبضه سلاح یکی جنگی و دیگری شکاری را شناسایی و در این رابطه اقدام کنند.

او گفت: مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه شدند و با بازرسی از محل نامبرده تعداد ۲ قبضه اسلحه شکاری و جنگی که بصورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط نمایند و همچنین تعدادی مهات مربوطه نیز در محل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. به برخورد قاطعانه پلیس به دارندگان و حاملان سلاح‌های غیر مجاز اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در این زمینه مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق باغات در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق باغات با ۶ فقره سرقت در منطقه دشت ارژن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در محدوده "دشت ارژن"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی پاسگاه دشت "ارژن" با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق که با خودرو در حال عبور بود را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را توقیف و متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از خودرو متهم، اموال مسروقه از قبیل ۲۸ عدد لوله ۴ اینچی به همراه ابزار آلات سرقت کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف خودرو سرقتی در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از کشف یک سواری پراید سرقتی در روستای "کوشکهزار" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: در راستای پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با سارقان، ماموران پاسگاه انتظامی کوشکهزار حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد این خودرو سرقتی و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ نجفی گفت: شهروندان باید هشدار‌های پلیس را در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و موارد مشکوک را نیز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقین با ۶ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ سارق با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو و موتورسیکلت، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه سارقین در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

زن جوان به همراه خواهرش سرقت می‌کرد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: زنی که با شیوه سوار کردن بانوان، کودکان و افراد خردسال در خودرو، اقدام به اخاذی و زورگیری از آن‌ها می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه کش رو زنی و اخاذی از بانوان و کودکان با خودرو پراید توسط دو نفر خانم در این شهرستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: در تحقیقات تخصصی مشخص شد که راننده خودرو به همراه خواهرش با ترفند‌های متقلبانه اقدام به سوار کردن بانوان، کودکان و افراد مسن کرده و پس از انتقال آن‌ها در محله‌های خلوت اقدام به سرقت طلا و زیورآلات آنان و سپس متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص سواری پراید را شناسایی و در اقدامی ضربتی آن را توقیف و راننده سارق که زنی جوان بود را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه متهمه پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۶ فقره سرقت به شیوه سوار کردن بانوان، کودکان و افراد خردسال با همکاری خواهرش اعتراف کرد، گفت: تلاش برای دستگیری دیگر متهمه در دستور کار قرار دارد.

این مقام انتظامی از شهروندان تقاضا کرد: از سوار شدن در خودرو‌هایی که مجوز تاکسی‌رانی را ندارند و به صورت ناشناس هستند جدا خودداری کنند و هرگونه اخبار در این راستا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اعتراف سارق محتویات خودرو به ۷ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق محتویات درون خودرو با کشف ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و با وجود مستندات از نحوه سرقت و اشراف بر حوزه استحفاظی یک نفر سارق محتویات خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۷ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

اعتراف سارقان حرفه‌ای به ۱۲ فقره سرقت در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای با ۱۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در سطح شهرستان خفر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران این فرماندهی با اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۲ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی و عمومی و موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ احمدیان با توصیه به شهروندان درخصوص رعایت نکات پیشگیرانه، اظهار داشت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کاهش وقوع سرقت‌ها در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کاهش وقوع انواع سرقت‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان، افزایش گشتی‌ها، بالابردن سطح آگاهی شهروندان و... در هشت ماهه امسال شاهد کاهش ۲۱ درصدی وقوع انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح شهرستان بودیم.

او گفت: برخورد با جرائم مستلزم همکاری و مشارکت مردم و همه ارگان‌ها با فراجا است و در این راستا باید برجنبه پیشگیری و آموزشی آن تاکید و توجه شود.

فرمانده انتظامی ممسنی ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های پاکسازی و انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی و مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.