امروز در مراسمی از دست اندرکاران و اعضای ستاد اربعین و مسئولان مواکب استان تجلیل شد.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات استان در این مراسم با اشاره به اینکه امسال اربعین متفاوتی با حضور پرشور زائران از سراسر جهان را شاهد بودیم گفت: مردم خراسان جنوبی اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند و در کنار کمک‌های مردمی ۵۲ موکب در داخل و خارج از کشور به زائران خدمات رسانی کردند.

استاندار هم، اربعین را اسم رمز جبهه مقاومت برای تحقق تمدن سازی اسلامی دانست و گفت:در این بین، مواکب در خط مقدم این جبهه قرار دارند و باید از هم اکنون با برنامه ریزی برای مشکلات موکب داران در راستای ارائه خدمات دهی بهتر در سال آینده تلاش کنیم.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هم با اشاره به اینکه صحن حضرت زهرا (س) در نجف همزمان به متراژ ۲۳۰ هزار مترمربع در چهار طبقه با ولادت با سعادت بانوی بزرگ اسلام افتتاح می‌شود، گفت: تمام کار‌ها ترفیع گنبد امام حسین (ع) هم در کرمان به اتمام و به کربلا منتقل شده است و این گنبد با قرار گرفتن روی گنبد‌های قبلی، هفت متر و نیم گنبد فعلی حرم امام حسین (ع) را ترفیع می‌دهد.

گودرزی گفت: پس از نصب گنبد امام حسین (ع)، تنها گنبد سه پوسته جهان خواهد بود که از هر نقطه‌ای کربلا وارد شویم گنبد نمایان است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است، افزود: صحن عقیله بنی هاشم (س) با مساحت ۱۶۳ هزار مترمربع است که بین ۳۰ تا ۴۰ هکتار دیگر هم به این مساحت افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم خدمت رسانی به زائران امام حسین را توفیقی بزرگ دانست و گفت:امروز اربعین به یک جریان جهانی تبدیل شده و باید در این راهپیمایی عظیم موضوعات فرهنگی هم مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.