آقای فرشید گلیج گفت: فرودگاههای بینالمللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند، این در حالی است که هماکنون به دنبال ایجاد و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی و اخذ گواهینامه برای تعدادی از فرودگاههای بینالمللی تا پایان سال هستیم.
به گفته او، فرودگاهها مقوله استانداردها و دریافت گواهینامه با جدیت و بهصورت جهادی پیگیری کنند.
گلیج با اشاره به وضعیت قرارداد پروژههای فرودگاهی تاکید کرد: مدیران فرودگاهها درخصوص رفع معارضات و موانع پروژهها اقدام جدی داشته باشند.
در این مراسم همچنین عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به ضرورت داشتن روحیه جهادی در انجام پروژههای عمرانی، گفت: پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد میتواند الگوی خوبی برای تمام پروژههای فرودگاهی باشد.
علی قاسمزاده در همایش مدیران ستادی و فرودگاههای کشور که در حال برگزاری است، گفت: بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد پروژهای بود که بهصورت جهادی و شبانهروزی در مدتزمان به مراتب کوتاهتر از آنچه در نظر گرفته شده بود، به بهرهبرداری رسید.
او با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن به پروژهها از سوی مدیران فرودگاهی گفت: به هیچ عنوان منتظر نباشند که یک مدیر از ستاد شرکت فرودگاهها به محل پروژه اعزام و مشکل آنها را حل کند؛ بلکه مدیران فرودگاهی باید بهصورت روزانه پیگیر پروژهها باشند.
راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاهها با بیان اینکه زمین محل پروژه نباید برای مدت طولانی در اختیار پیمانکار باشد، گفت: فرودگاهها با همکاری کمیتههای امنیتی، پیش از آغاز پروژه و ورود پیمانکار، موانع احتمالی که موجب فرسایش پروژه میشود را برطرف کنند.
در این مراسم همچنین عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه بینالمللی مهرآباد خواستار بازنگری در نرخ پارکینگهای فرودگاهی شد.
ابراهیم مرادی گفت: در حالیکه یکی از درآمدهای غیر هوانوردی فرودگاهی از پارکینگهای فرودگاهی به دست میآید، از سال ۱۳۹۴ تاکنون این نرخ تغییر نکرده است و ضرورت دارد این نرخ پایین بازنگری و بهروزرسانی شود.
او اضافه کرد: از مدیریت و همکاران معاونت برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها نیز در این راستا خواستار همفکری و کمک به حل این مشکل هستم.
مرادی همچنین برای جلوگیری از تضییع اموال عمومی در عرصه فرودگاهی گفت: اکنون هزینه نگهداری و حفظ اموال فرودگاهی بسیار زیاد است و از سوی دیگر، فرایند طولانی برای فروش آنها وجود دارد. این موضوع باعث میشود هم هزینه زیادی روی دست فرودگاهها میگذارد و هم این اموال در گذر زمان تضییع میشود.
این مقام مسئول گفت:با واگذاری قانونی برخی از این اموال نظیر صندلیها به سایر دستگاههای دولتی که اتفاقاً مورد استقبال هم قرار گرفته است، این معضل را به شیوهای صحیح حل کنیم.