سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت خواستار برگزاری دو نمایشگاه‌ دایمی در افغانستان و پاکستان در هر سال و بلند بردن سطح تجارت بین دو کشور تا سطح ۵ میلیارد دالر شد.

 نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت با حنا ربانی کهر معاون وزیر خارجه پاکستان که در رأس یک هیات عالی رتبۀ به کابل آمده بود، ملاقات و روی تقویت روابط اقتصادی، اتصال منطقه‌ای و بلند بردن سطح تجارت بین دو کشور تا ۵ میلیارد دالر گفتگو نمودند.

در این دیدار عزیزی تشریف‌آوری حنا ربانی کهر، و هیئت همراهش را خیرمقدم گفته و آرزو نمود که این سفر با رفاه و آسایش زندگی مردمان دو کشور و دست‌آوردهای بزرگ به همراه باشد.

‏سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان با بیان تاریخ روابط تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور به آرزوی‌ دیرینه‌ مردم افغانستان، یعنی اتصال منطقه‌ای پرداخته و افغاستان را نقطه‌ وصل آسیای میانه و آسیای جنوبی دانست.

‏در این دیدار دو طرف در رابطه به تسهیلات تجارتی و ترانزیتی، اتصال منطقه‌ای، جستجوی راه‌های افزایش حجم تجارت میان دو کشور، تعیین هدف تجارتی تا سطح ۵ میلیارد دالر میان دو کشور و مشکلات بخش خصوصی بحث نمودند.

همچنین در این دیدار ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران پاکستانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان؛ پیشنهاداتی در رابطه به برگزاری دو نمایشگاه‌ دایمی در افغانستان و پاکستان در هر سال و برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی میان بخش خصوصی دو کشور در کابل صورت گرفت.

قابل ذکر است که هئیت وزارت خارجه کشور پاکستان دوشنبه وارد کابل شده و با مقامات مختلف طالبان دیدار و گفتگو نمودند.

پاکستان به خصوص پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، وعده‌های زیادی برای تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور داده، اما کمتر جنبه عملی به خود گرفته و تجارت بین دو کشور همچنان با موانع مرزی و گمرکی در پاکستان مواجه است، در حالی که افغانستان سهولت‌های بسیاری را برای دستیابی پاکستان به آسیای مرکزی از طریق خاک افغانستان فراهم کرده است.

برچسب ها: پاکستان ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار