سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری استان سمنان رونمایی شد.

این سامانه براساس مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در استان سمنان راه اندازی شده است .

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت: مهمترین کاربرد این سامانه پیشگیری از زمین خواری و دخل وتصرف غیر مجاز در امور اراضی است.

حسین پورمند افزود: پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و صدور مجوز‌ها و استعلامات قانونی، پیشگیری از تداخل وظایف بین دستگاه‌ها وتصمیم گیری‌های سلیقه‌ای، محافظت از اراضی کشور با افزایش بهره‌وری نیروی کار و افزایش سرعت و کیفیت در مدیریت ارائه خدمات به مراجعین در امور اراضی از مهمترین سازوکار‌های این سامانه بشمار می‌آید.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار پرونده در زمینه زمین و جرائم مربوط به آن به قوه قضائیه ارسال شدهاظهار امیدواری کرد : با راه اندازی این سامانه در سال آینده این پرونده‌ها ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به زودی در سایر استان‌ها نیز افتتاح خواهد شد و با بهره برداری از آن پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اجرا و گزارش تخلف به دستگاه‌های مربوطه اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.