معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌ها و تیم‌های تحقیقاتی کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند و بسیار انگیزه و علاقه دارند تا منشأ اثری مطلوب در کشور باشند.

روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشست مشترک با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با تاکید بر اینکه وجود راهکار‌های مشخص و کارآمد در پیشگیری و مدیریت بحران‌ها، مهمترین و بدیهی‌ترین انتظار جامعه است، ادامه داد: همین که سازوکاری ایجاد شود تا مردم بتوانند یک بحران را پیش‌بینی، پیشگیری و در صورت وقوع، مدیریت کنند، قطعا گامی مهم و رو به جلو برداشته شده است.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این‌که باید برای پیشگیری و مدیریت بحران‌های فردی و اجتماعی نیز راهکار‌های فناورانه و نوآورانه تمهید شود، ادامه داد: کشور در عرصه جبران و مدیریت آسیب‌های ناشی از بحران هزینه‌های بسیار زیادی صرف می‌کند، مشکل، اما این‌جاست که این هزینه‌ها مصروف به پس از رخ دادن بحران است و باید تمرکز هزینه‌ها، مبتنی بر یک سازوکار نیازمحور و راهبردی و به کمک فناوری، به پیش از وقوع بحران متمرکز شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهوری، با بیان این‌که لازم است نیاز‌ها و اولویت‌ها، به روشنی احصاء شوند تا فناوران راهکار‌های نوآورانه خود را مبتنی بر این نیاز‌ها ارائه کنند، ادامه داد: شرکت‌ها، تیم‌های تحقیقاتی و هسته‌های نخبگانی کار‌های ارزشمندی در این حوزه انجام داده‌اند و بسیار انگیزه و علاقه دارند تا منشأ اثری مطلوب در کشور باشند. برای به ثمر نشستن تلاش آنان، لازم است تا نیاز‌ها و اولویت‌ها به درستی و روشنی احصاء شده و تحقیقات، محصولات و خدمات به صورت جهت‌یافته و هدفمند در خدمت رفع آن نیاز‌ها بکار گرفته شوند.

وی با اشاره به این‌که لازم است دستگاه‌هایی مانند سازمان مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست نیازهایشان را یکپارچه و بازار آن را تضمین کنند، افزود: ما برای رفع نیاز در این بازار تخصصی عزمی راسخ داریم و آمادگی داریم تا در قالب یک توافق روشن و نیازمحور، که هدف، راهبرد و اقدام‌ها مشخص باشد، در مسیر حل نیاز‌ها به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت‌های لازم را صورت دهیم.

برچسب ها: وام دانشجویی ، اقساط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار