مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اغتشاشات اخیر فقط با هدف بی ثباتی کشور رقم خورد.

حجت الاسلام طائب امروز چهارشنبه ۹ آذر در همایش تبیین حقایق پیرامون اتفاقات اخیر که ویژه طلاب و روحانیون در گرگان برگزار شد، گفت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند در موضوع اغتشاشات اخیر کشور ما با شکست مواجه شدیم.

مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با این کار حرکت پیشرانی که با روی کار آمدن دولت جدید در کشور شکل گرفته را زمین بزنند و مسئولین را از انجام امورات اصلی خود غافل کنند.

حجت الاسلام طائب افزود: دشمن می‌خواهد پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را مهار کند، ولی ارتباطات و تعاملات دیپلماسی افزایش یافت.

مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ۱۳۰ میلیارد دلار تفاهم نامه با کشور‌های منطقه امضا شده و برای اجرا شدن آن نیاز به امنیت و ثبات داخلی است و آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که این امنیت را بهم بزند.

او گفت: آمریکایی‌ها به دنبال محدود سازی انقلاب اسلامی و به دنبال این بودند که ایران به خارج از مرز‌ها توسعه پیدا نکند و تلاش کردند که ایران فقط نفت خام بفروشد و غذا و دارو دریافت کند و حتی بدتر از آن نفت را به بهای دریافت آب معاوضه کنیم.

او گفت: دشمن تمام تلاش خود را کرد که نتواند جمهوری اسلامی به توانمندی‌های علمی به ویژه در عرصه‌های نانو و هسته‌ای دست پیدا کند و به دنبال برجام‌های یک، دو و سه بودند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: با پیشرفت علم طی ۴۴ سال گذشته در اکثریت عرصه‌ها از یک کشور وارد کننده محض به یک کشور صادرکننده فراورده‌های مختلف تبدیل شده ایم.

او افزود: روزگاری در این کشور بیش از ۶ میلیارد دلار در سال صرف واردات بنزین میشد، اما امروز بنزین را خودمان تولید میکنیم و با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صادرکننده بنزین هم تبدیل خواهیم شد.

این مقام مسئول گفت: از نظر میزان بارش باران ما دچار کم آبی هستیم و امسال سومین سال از نظر کاهش میزان باران در ۵۰ سال گذشته است و برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت آب در کشور و شیرین سازی آب دریا شده است و از مشکلات آب در سال‌های آینده عبور خواهیم کرد.

او افزود: با تدابیر انجام شده در دولت شاهد کاهش میزان واردات گندم هستیم و تداوم این روند باعث خودکفایی گندم در کشور می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد برنامه‌ریزی دشمنان در حوزه آب، دارو و غذا نتیجه بخش نخواهد بود.

این مقام مسئول گفت: دولت به دنبال مبارزه با مافیای دارو است و مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد و دشمن نیز می‌خواهد این اتفاقات رقم نخورد.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: در سند امنیت ملی آمریکا که به صورت عمومی منتشر می‌شود، صراحتا قید شده که رقبای ما چین، روسیه و کشور‌هایی هستند که دموکراسی غرب را تضعیف کرده و مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیا ارائه کرده اند که مهم‌ترین آن‌ها ایران است.

او افزود: آن‌ها پایان سال ۲۰۳۰ را فرصت مهار این چالش می‌دانند و جنگ اوکراین با روسیه، تنش تایوان با چین و اغتشاشات خیابانی در ایران را برای همین شروع کردند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ۴۴ سال پیش انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا در یک دوقطبی محض قرار داشت، یک قطب دنیا در احاطه بلوک شرق و قطب دیگر در اختیار بلوک غرب بود، اما امام راحل مدل حکمرانی دیگری را به دنیا ارائه کرد.

او افزود: انقلاب اسلامی بلوک غرب، شرق، سلطه گر و سلطه‌پذیری را کنار گذاشت و هویت انقلاب اسلامی یک منطق جدید حکم رانی را ارائه می‌کند که به دنبال ایجاد حرکت اسلام سیاسی در جهان است.

حجت الاسلام طائب گفت: کار‌های بزرگی در کشور انجام می‌شود و درست است که مشکلاتی مثل گرانی در کشور وجود دارد، ولی قطعا ما از این شرایط عبور می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.