مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: در حوزه اشتغالزایی بانوان توانستیم ۷۳ مرکزکارآفرینی بانوان را راه‌اندازی کنیم.

رویا حیدر زاده مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: در راستای اشتغالزایی ۷۳ مرکز  کارآفرینی بانوان توسط بسیج جامعه زنان در سطح استان راه اندازی شده است.

او افزود: سال گذشته ۵۷ مرکز کار آفرینی داشته ایم که در حال حاضر به ۷۳  مرکز رسیده است، مراکز کارآفرینان و افراد جویای کار، زنان سرپرست خانوار، بی سرپرست، و بد سرپرست که نیازمند اقدامات توانمندسازی در حوزه اقتصاد هستند را شناسایی کرده و کار آفرینی را توسعه داده‌اند و بانوان جویای کار دارای کار و درآمد ثابت می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از این افراد با آموزش و توانمند‌سازی‌هایی که با محیط بومی و محلی که  توسط بانوان در سطح محلات انجام می‌شود، می‌توانند خودکفا شوند و با اقدامات تسهیل‌گری از طریق رده‌های داخلی سپاه امام رضا (ع)، بسیج سازندگی و جایگاه‌های مختلف که دست اندکار هستند، می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند.

ایجاد ۲۰۰۰ شغل ثابت برای بانوان توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی

حیدر زاده بیان کرد: تا پایان سال گذشته ۵۷ مرکز کارآفرینی داشتیم که در این مراکز بیش از ۲ هزار شغل ثابت برای بانوان ایجاد شد و بیش از ۶ هزارنفر شغل نیز به صورت غیر ثابت  و به صورت مقطعی فعالیت داشتند.

او تصریح کرد: در حال حاضر این ۵۷ مرکز کارآفرینی به ۷۳ مرکز ارتقا پیدا کرده است که برخی از این‌ها در هفته بسیج راه اندازی شده اند و ۳ مرکز آن در مشهد راه اندازی شده است که به بحث کار آفرینی و توسعه مشاغل خانگی و نیز خانواده محور می‌پردازد و می‌تواند برای سطح محلات موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.