شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از برگزاری آزمایشی رشته تحصیلی آتش نشانی در هنرستان دخترانه حضرت خدیجه (س) کمال شهر خبر داد.

آتش نشانی یکی از مشاغل بسیار پرخطر و اما در عین حال بسیار پراهمیت برای جامعه است. ماموران آتش نشانی امدادگران آموزش دیده‌ای هستند تا در مواقع آتش سوزی اطفاء حریق کنند. آتش نشانان علاوه بر خاموش کردن آتش وظیفه نجات افراد آسیب دیده در آتش سوزی، ساختمان فروریخته و حتی تصادفات جاده‌ای و حوادث دیگر را نیز برعهده دارند.
آموزش آتش نشانی در جامعه بسیار با اهمیت است تا در مواقع بحرانی و تا قبل از رسیدن ماموران آتش نشانی از حوادث ناگوار جلوگیری شود. به همین دلیل در هنرستان دخترانه حضرت خدیجه (س) در شهرستان کمال شهر استان البرز برای اولین بار در ایران به صورت آزمایشی رشته تحصیلی آتش نشانی در حال برگزاری است.
این رشته با ژرف اندیشی وزارت آموزش و پرورش کشور و پیش قدم شدن مسئولان هنرستان دخترانه حضرت خدیجه (س) و همکاری آتش نشانی و خدمات ایمنی کمال شهر در ایستگاه ۱۰۲ در حال اجرا می‌باشد. کارآموزان آتش نشانی دروس تحصیلی خود را در هنرستان و دروس تخصصی را زیر نظر کادر رسمی و مجرب آتش نشانی می‌گذرانند. این روند تحولی در رشته‌های دخترانه در مقطع تحصیلی ۱۲ به همراه خواهد داشت.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از اجرایی شدن رشته تحصیلی آتش نشانی خبر داد و آرزوی همه گیر شدن این رشته تحصیلی را از مسئولان آموزش درخواست کرد.

منبع: علیرضا بهتویی - کمال شهر

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار