رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح تعهد استان در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را ۳۰ هزار هکتار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح تعهد استان در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را ۳۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۱۵ هزار و ۸۱۳ هکتار ثبت قرارداد و کشت شده است.

حسین برزگر افزود: این عملکرد سبب شد تا استان رتبه پنجم طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را کسب کند.


بیشتر بخوانید


وی، هدف از اجرای این طرح ملی را افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آب اعلام کرد و گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در ۹ شهرستان، ۲۱ دهستان و ۴۳۲ روستا با همکاری یک هزار و ۸۳۲ کشاورز در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به محصولات کشت شده در دیم‌زار‌های استان اشاره و تصریح کرد: از مجموع ۱۵ هکتار اراضی کشت شده در دیم‌زارها، ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به گندم، ۲ هزار و ۸۵۸ هکتار به جو، ۲۰۲ هکتار به عدس، هشت هکتار گلرنگ، هفت هکتار کاملینا، ۱۲۱ هکتار نخود و ۱۰۴ هکتار به علوفه اختصاص یافته است که از این سطح تاکنون یک هزار و ۶۱۸ هکتار بیمه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ تن بذر گندم دیم، ۸۰تن بذر جو دیم و ۱۶.۵ تن بذر ماشک علوفه‌ای،۲ تن گلرنگ و ۵۰۰ کیلو بذر کاملینا در استان توزیع شده است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۳۳ کارشناس و ۱۵ دستگاه خودرو به کارگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها ۴۰ فقره پرونده برای جذب تسهیلات ادوات تکمیل شده است که از این تعداد ۳۵ فقره به ستاد معرفی شده و تاکنون سه دستگاه کشت مستقیم و یک دستگاه ریزدانه‌کار تحویل گرفته شده است.

برزگر افزود: تاکنون در سه هزار و ۴۸ هکتار کشت به صورت مستقیم، در سه هزار و ۹۲۶ هکتار کشت با عمق کار انجام شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و همچنین در ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار حفظ بقایای ۳۰ درصدی و در هشت هزار و ۳۷ هکتار کشت عمود برشیب و در ۳۹۶ هکتار تبدیل آیش زرد به سبز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار