مشاور وزیر بهداشت گفت: از منظر عملی نظام سلامت همواره عرصه ظهور و بروز جلوه‌های بدیع از همدلی و اتحاد و خدمت بوده است.

مجید احمدی گفت: بررسی ها نشان می دهند که حدود  دو هزار شهید پرستار در دوران دفاع مقدس و ۷۰ شهید سلامت در مبارزه با کرونا از جامعه پرستاری هستند.

به گفته وی از منظر عملی نظام سلامت همواره عرصه ظهور و بروز جلوه‌های بدیع از همدلی و اتحاد و خدمت بوده و پرستار در این میان، محور مدیریت، هم افزایی، نظم دهی و پیوستگی است.

مشاور وزیر بهداشت و عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر وضعیت  جامعه پرستاری در مقایسه  با ادوار گذشته در بسیاری از شاخصه‌ها از جمله توسعه رشته‌های تخصصی پرستاری، به کارگیری پرستاران در عرصه‌های مدیریتی، تولید علم و مقالات پژوهشی، توسعه مفهوم مراقبت خارج از مراکز درمانی و ... رشد چشمگیری داشته است.

او ادامه داد: در ۱۴ سال گذشته اراده‌ ای جدی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وجود نداشته است. بیش از آن که بخواهیم در چارچوب دلایلی نظیر محدودیت منابع مالی جست و جو کنیم، باید در نگاه غیر بایسته به جایگاه پرستاری در سلامت مردم جست و جو کرد.

احمدی افزود: سازمان نظام پرستاری در دهه ۷۰ توسط جمعی از پیشکسوتان و جوانان جامعه پرستاری و همراهی دولت و مجلس تاسیس شد و قطعا امروز در افزایش هویت صنفی و پیگیری مطالبات پرستاری نقش جدی داشته است. امروز ما در مراکز درمانی پرستار متولد دهه ۸۰ را می‌بینیم و همان طور که این جوانان در دهه ۷۰ منشاء تولد سازمان شدند، باید امکان حضورشان در هیئت مدیره‌ها و کنشگری آن‌ها در صنف فراهم شود.

او ادامه داد: ما جامعه پرستاری، از دانشجویان تا اساتید و پرستاران بالینی تا اورژانس و بهیاران همگی یک عهد مشترک داریم و آن وظیفه‌ای است که در قبال سلامت جسمی و روانی مردم با هم به آن متعهد هستیم.

او افزود: در هفته‌های گذشته که کشور دچار اغتشاشاتی شد، پرستاران در برخی از مراکز درمانی دچار رنجی مضاعف بودند. در برخی شهر‌ها تکنیسین‌های اورژانس که از بی ادعا‌ترین و زحمتکش‌ترین پرستاران هستند را به اتهامی دروغ که اتفاقا یک فرد بی اخلاق در یک شهری آن را مطرح کرده بود و نتوانستند یک سند برای اثباتش بیاورند، در حین حمل بیماران ، ضرب و شتم کرده و ده‌ها آمبولانس را آتش زدند.

او ادامه داد: در یک بیمارستان پرستاران را به جرم‌درمان یک افسر مجروح نیروی انتظامی مورد اهانت قرار دادند؛ بعضی از اساتید ما به جرم آن که اجازه ندادند کلاس‌های درس و کارورزی‌ها تعطیل شوند، تهدید و ارعاب شدند و در روز‌های اول اغتشاشات حتی یکی از پرستاران هنگام برگشت از شیفت بیمارستان با سلاح شکاری به قتل رسید و این‌ها نمونه‌هایی از رخداد‌های اخیر در قبال جامعه پرستاری بودند.

او گفت: با این حال برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کند که مصدوم و مجروح و نیازمند امداد چه کسی است. این مثال‌ها جدای از آسیب‌ها و صدمات جدی و مزمن به بعد سلامت روانی و روحی مردم است که با جنگ روانی دشمن ایجاد شده و آثار آن در ابعاد جسمانی در آینده باری به بار سنگین مراکز درمانی اضافه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
بجای این جان فشانی ها // مقامات محترم میخوان بصورت رایگان ببرنتون از برج میلاد بازدید کنید
تازه // اگه قول بدید بچه های خوبی باشید و حرفی از پول و حقوق هم نزنید // ممکنه شهر بازی هم ببرنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
فقط پول حرف اول را میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
نمیدانم چرا از این قشر بدم میاد. پر فیس و افاده . چون یک سرم وصل می کنند انگار پزشکن. پشت سر هم افزایش حقوق دارن. معلوم نیست معیار انتخاب شون به عنوان نمونه چی هست ؟ پرستاری را می شناسم نمونه کشوری شده بود که سال قبلش بیماری به خاطر تزریق سرم اشتباه ایشان فوت کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
اتفاقا // من هم خیلی از ادمهای مفت خور ریا کار دروغگو بدم میاد
چاپش نکنیدهااااااا // ممکنه بعضی ها بدشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
خجالت بکش
آخرین اخبار