استاندارگفت : با رایزنی صورت گرفته با معاون اول رئیس جمهور ، زمینه برای صادرات گوجه از گچساران به عراق و پاکستان فراهم شد.

علی احمد زاده در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در گفتگو با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مقرر شد تا در زمینه اخذ عوارض صادرات گوجه که از ۶ هزار به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته بود ، تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۶ به ۱۲ هزار تومان باعث بالا رفتن هزینه های تمام شده این محصول و مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

 احمدزاده افزود: همزمانی برداشت محصول در دیگر استان ها، تولید انبوه، نبود بازار و تقاضای متناسب با تولید، نبود صادرات به کاهش قیمت گوجه فرنگی و تشدید مشکلات گوجه کاران افزوده است.

وی ادامه داد: از هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه در استان ، ۶۵۰ هکتار آن در منطقه لیشتر گچساران قرار دارد و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۵۰ هزار تن محصول روی دست کشاورزان مانده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای جلوگیری از زیان گوجه کاران، باید راهکاری ارائه شود که خرید حمایتی از آن ها انجام شود و یا به سردخانه ها و کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی انتقال داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.