معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است نگاه مان را به متکدیان و افراد بی خانمان، تبدیل به نگاه اسلامی، دینی و انسانی کنیم.

در نشست ساماندهی متکدیان، محمدرضا جان‌نثاری گفت:خیریه‌ها و مردم ما همراه با حاکمیت توجه ویژه‌ای به یاری رساندن به افراد ضعیف دارند؛ اما این یاری مردم، وظیفه حاکمیت را ساقط نمی‌کند.

او افزود: کشور ما در دنیا زیر هزاران ذره بین است؛ هزاران نفر در آمریکا و اروپا کارتن خواب هستند و خیابان‌های عریض و طویل مملو از افراد بی پناه و بی خانمان است، اما رسانه‌ها به این مسائل ورود نمی‌کنند در حالی که اگر یک نفر در کشور ما به دلیل سرما یا گرسنگی آسیب ببیند؛ همین موضوع را سرتیتر اخبار و تحلیل‌های غیرکارشناسی خود می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: از این رو بایستی مراقب و هوشیار باشیم که از این رخنه‌ها ورود نکنند و با سوءاستفاده، انسان دوستی اسلام و دایره محبتی آن را هدف قرار ندهند.

جان‌نثاری گفت: در همه شهرستان‌های استان بایستی سازوکار لازم برای راه‌اندازی مراکز غربالگری متکدیان فراهم شود؛ این امر جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه انسانی دارد.

او اضافه کرد: البته همه شهرستان‌ها را در این خصوص ملزم نمی‌کنیم ساختمانی را به این مراکز غربالگری اختصاص دهند بلکه فرایند غربالگری بایستی به نحو درستی طی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: فرایند مراکز غربالگری بایستی به نحوی باشد که رسوب نداشته باشد. این مراکز پناهگاهی است که افراد در سریعترین زمان ممکن از آنجا به مکان‌های مناسب نگهداری ارجاع شوند.

جان‌نثاری گفت: اگر این گونه مراکز دقیق عمل کنند راه سوءاستفاده افراد تنبل برای اتراق، مسدود می‌شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بایستی به نقطه‌ای برسیم که متکدی نما‌ها بدانند جایی در استان اصفهان نخواهند داشت و در استان اراده قوی برای ساماندهی متکدیان وجود دارد؛ اینگونه می‌توانیم از مهاجرت متکدی نما‌ها به استان جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.