سامانه "ساجد" دیوان عدالت اداری از مدتی قبل و به دلیل مشکلات سخت‌افزاری دچار اختلال شده که از سوی مسئولان در حال رفع ایراد است.

سامانه "ساجد" دیوان عدالت اداری از مدتی قبل دچار اختلال در ارائه سرویس شده است. سامانه ساجد، سامانه ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر، ثبت و پیگیری درخواست اعمال مواد ۷۹ و ۸۹ و … در دیوان عدالت اداری است که اختلال ایجاد شده مشکلاتی را برای کاربران آن ایجاد کرده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این اختلال به دلیل بروز مشکلات سخت‌افزاری ایجاد شده است و مهندسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و نیز شرکت پیمانکار نگهداری سامانه در حال رفع این مشکل هستند و ادعای حمله سایبری به سامانه ساجد، صحت ندارد.

سامانه ساجد، سامانه ثبت و پیگیری درخواست‌های ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری است که از طریق نشانی اینترنتی sajed.divan-edalat.ir قابل دسترس است و هرگونه استفاده از این سامانه مستلزم ثبت‌نام قبلی افراد در سامانه ثنا است.

کاربرد‌های سامانه ساجد عبارتند از: ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر، ثبت و پیگیری درخواست اعمال ماده ۷۹ (درخواست بررسی مجدد توسط رئیس دیوان) و درخواست ماده ۸۹ (درخواست بررسی تعارض آرای شعب) از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، پیگیری ماده ۸۰ (درخواست ابطال مصوبات) و همچنین ارسال پاسخ اخطار رفع نقص، لوایح و نامه‌ها به بخش‌های مختلف در دیوان عدالت اداری.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
مدت هاست سامانه ساجد قطعه
میخواستم شکایت ثبت کنم و امکان مراجعه حضوری هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید.
برای چندمین بار طی سال جاری از اوایل اسفند 1401، سامانه ساجد دیوان عدالت اداری مجدداً به کلی از دسترس خارج شده و دیوان عدالت اداری یا پشتیبانی ساجد در این زمینه پاسخگو نیستند و هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نکرده اند. لازم به ذکر است که در این مدت پرونده های ثبت شده در ساجد بلاتکلیف بوده اند!
آخرین اخبار