معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تلاش می کنیم با فراهم کردن زمینه های لازم ظرفیت پذیرش زائران اربعین حسینی در استان را برای سال آینده ۱۰ برابر کنیم.

مهدی رمضانی امروز در همایش تجلیل از دست اندکاران اربعین حسینی در سنندج اظهار داشت: امسال برای اولین بار تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان در دستور کار دولت قرار گرفت و با وجود اینکه با تاخیر این تصمیم گرفته شد، اما خدمات بسیار خوبی در این رابطه به زائران صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ایام اربعین ۵۲ هزار و ۲۲۰ نفر از مرز باشماق مریوان به زیارت حرم امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین اعزام شدند، تصریح کرد: با پای کار آمدن تمام دستگاه‌ها عملیات مجاهدت‌آمیز بزرگی در ایام اربعین در این مرز انجام شد.

او تعداد موکب‌های پذیرایی از زائران در استان در ایام اربعین  را ۴۹ موکب عنوان کرد و گفت: در حوزه اسکان نیز ۲۰ مکان عمومی برای زائران اختصاص یافت، ضمن اینکه ۱۴ پارکینگ نیز با ظرفیت ۲۰ هزار خودرو در مریوان تعبیه شد.

رمضانی بر لزوم رفع برخی ضعف‌های زیرساختی برای تردد زائران در سال آینده تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی با هدف خدمات با کیفیت تر، باید بانک اطلاعاتی قوی تری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش، به پذیرایی بسیار خوب تکیه شیخ نهرو کسنزانی در سلیمانیه عراق از زائران در بحث اسکان اشاره داشت و یادآور شد: استاندار سلیمانیه نیز با سرکشی به مرز، تلاش دلسوزانه‌ای در این زمینه داشت که قابل تقدیر است.

او تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل ایراداتی را شاهد بودیم که به آنسوی مرز اختصاص داشت و باید سال آینده تدارک خاصی دید و مذاکره موثری با طرف عراقی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.