استاندار گیلان گفت: ایستادگی و خودباوری فرزندان برومند سرزمین بالاترین ارزشی است که موجب بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

اسدالله عباسی در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح گیلان در ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) انزلی با بیان اینکه دشمن چشم دیدن اقتدار و رشد ایران اسلامی را ندارد، افزود: خودباوری و ایستادگی موجب بالندگی ایران اسلامی است.
وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقش موثر این نیرو در برقراری و تضمین امنیت کشور گفت: رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدافعان خط مقدم دفاع از مرز‌های دریایی کشور هستند.
استاندار با اشاره به دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۴ سال گذشته افزود: فداکاری‌های نیروی دریایی در ارتش در دوران دفاع مقدس و به ویژه ایثار و از جان گذشتگی ناوچه پیکان در هفتم آذماه سال ۱۳۵۹ از یاد ملت ایران نخواهد رفت.
دکتر عباسی با تأکید بر بازگو کردن رشادت‌های ارتشیان به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: دشمن تصور می‌کرد دلاورمردان نیروی دریایی ارتش ایران به مانند خودشان که با شلیک یک موشک برای نجات جان خود، به دریا پناه می‌بردند، ولی رزمندگان اسلام با شجاعت و ایثار خود دشمن را مبهوت فداکاری خود کردند.
وی با بیان اینکه نداجا در آب‌های بین‌المللی نقش مهمی در حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران و دیگر کشور‌ها دارد، گفت: نیروی دریایی ارتش به عنوان یک نیروی راهبردی علاوه بر حفاظت از مرز‌های آب‌های سرزمینی، توانسته با حضور قدرتمند خود در آب‌های بین المللی و اقیانوس‌ها، به خوبی از کشتی‌های تجاری ایران و حتی بعضا سایر کشور‌ها محافظت کند.
استاندار گیلان با اشاره به بومی بودن تمامی تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: اگر نیروی دریایی مقتدرانه در مرز‌های آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، ساحل مکران و دریای خزر با تمام تجهیرات بومی حضور دارد نشان از استعداد و توان داخلی و تکیه به نیروی ایمان بوده است.
دکتر عباسی وجود نیروی دریایی مقتدر جمهوری اسلامی را یک فرصت برای سایر کشور‌ها دانست و افزود: ما هیچگاه تهدیدی برای دیگر کشور‌ها نبودیم و حتی بعضا نقش مهمی در تأمین امنیت کشتی‌های تجاری دارد.
وی گفت: امروز تمامی نیرو‌های نظامی، امنیتی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنارهم تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از حیثیت، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی دفاع کرده و پرچم مقدس کشور را در جای جای جهان به اهتزاز در می‌آورند.
استاندار اضافه کرد: اگر امروز دشمن برای نابودی این نظام مقدس دست به جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و اغتشاش در کشور می‌زند حاکی از نا امیدی دشمن از شیوه‌های مختلف گذشته است.
عباسی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) مستقر در استان را مقتدر دانست و گفت: با توجه به ارتباطات دریایی با کشور‌های حاشیه دریای خزر و نیز برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در تعامل با کشور‌های همسایه شمال کشور، اقدامات و عملکرد نیروی دریایی زبانزد است.
وی اضافه کرد: افزایش بیش از ۳۴۰ درصدی ترانزیت کالا از بنادر گیلان و نیز رشد ۳۰ درصدی حجم صادرات، نشاندهنده تلاش موثر جان برکفان نیروی دریایی در کنار فعالان حوزه اقتصاد دریا است. وی همچنین به توان لوجستیکی، آمادگی‌ها امنیتی و دریایی و نیز نیرو‌های جوان متخصص و متعهد در حوزه دریا از جمله کشتی سازی صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن شرایط فعالیت صنایع دریایی برای کشتی سازی در بنادر و دریانوردی گیلان، گام‌های موثری در توسعه، اشتغال و تولید و تبادلات و تجارت بین الملل ایران اسلامی و استان برداشته شده است که باید به ثمر بنشیند.
فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) نیز در برنامه صبحگاه مشترک گفت: امروز نیروی دریایی ارتش همراه با سایر نیرو‌های مسلح در کنار مردم پشتیبان نظام و مردم هستند و در این مسیر استوار و ثابت قدم خواهند بود.
امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت افزود: امروز شناور‌های ساخت و تولید جمهوری اسلامی با مشارکت نیروی دریایی و صنعت دفاعی شهید تمجیدی صیانت و مدیریت دفاع از عرصه جمهوری اسلامی ایران را در عرصه خزر و سایر آب‌های بین المللی بر عهده دارند و نیروی دریایی با تغییر در ماموریت ابلاغی امروز فراتر از آب‌های سرزمینی و هزاران مایل دورتر در حال گشت زنی و دفاع از حقوق ملت ایران هستند.
وی بیان کرد: ناوگروه‌های ما امروز برخلاف ناوگرو‌های سایر کشور‌ها با کمترین پهلوگیری در کشور‌ها به انجام ماموریت‌های خود را به انجام می‌رسانند.
در این مراسم نیرو‌های مسلح استان از مقابل جایگاه رژه رفتند و از خانواده شهیدان امیری مقدم و تمجیدی، همچنین از سه نیروی فعال ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) انزلی نیز تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.