مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سال گذشته ۳۵ هزار پرونده کاربری غیرمجاز زمین در کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آن ها رای صادر شد.

حسین پورمند امروز سه شنبه ۸ آذر در مراسم افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان گفت: ۵۲ عنوان مجرمانه با موضوع زمین سالانه وارد دستگاه قضایی می شود و تنها در مورد کاربری غیرمجاز سال گذشته ۳۵ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آن ها رای صادر شد.

پورمند ادامه داد: کنترل جرم با کمک این سامانه، کنترل پرونده‌ها و کاهش جرائم زمین از برنامه‌های این پنجره واحد است.

او گفت: ۳۵ سازمان در تشکیل این پنجره واحد نقش داشتند و یکی از مهمترین گام‌ها در راه اندازی این سامانه شفافیت عملکرد دستگاه‌ها در حوزه زمین است.

پورمند ادامه داد: این سامانه با بررسی تغییرات احتمال مجرمانه بودن اقدامات در یک منطقه را شناسایی و اقدامات مدیریتی و نظارتی را تسهیل می‌کند.

پورمند گفت: موضوع حاشیه نشینی یکی از بستر‌های مهم برای رشد جرائم است و قوه قضاییه تلاش می‌کند با گسترش فناوری‌های نوین غز گسترش آن جلوگیری کند.

استان گلستان دوازدهمین استانی است که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پیشگیری از فساد و ساماندهی ارائه خدمات حوزه زمین در آن راه اندازی شد.

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم گفت: زمین همیشه عرصه مناقشه بوده است و در هر استانی وقتی بحث سرمایه گذار مطرح می شود بحث زمین و استعلام آن هم مطرح می شود.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دادرسی ها در استان گلستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

آسیابی گفت: با ایجاد پنجره واحد تشریفات زائد در حوزه صدور مجوزها و بروکراسی اداری حذف می شود.

او افزود: امضای طلایی در ادارات از فرد محوری ایجاد می شود و هدف اصلی اجرای این طرح تغییر رویکرد فرد محوری به سیستم محوری در ارایه خدمات با استفاده از بستر خدمات رسانی هوشمند است.

آسیابی گفت : حجم قابل توجهی از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی مربوط به حوزه زمین است و با اجرای پنجره واحد مدیریت زمین پیش‌بینی می شود بیش از پنجاه درصد این پرونده ها کاهش یابد.

او ادامه داد: برای حفظ و حفاظت از اراضی نمی توان تنها از نیروی انسانی بهره برد و در جلسه قبلی شورای حفظ حقوق بیت المللی موضوع نظارت و حراست از اراضی ملی با کمک فناوری های هوشمند مصوب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.