رئیس بسیج هنرمندان گیلان گفت: جشنواره صنایع دستی به مناسبت هفته بسیج با هدف شناسایی هنرمندان صنایع دستی و احیا این صنعت برپا شده است.

روح الله قمری، رئیس بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره ملی صنایع دستی در گیلان گفت: به مناسبت هفته بسیج این نمایشگاه با هدف حمایت از هنرمندان گیلانی برپا شده است.

قمری با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش نمایشگاهی و جشنواره طراحی شده است افزود: در بخش جشنواره، هنرمندان گیلانی در ۱۲ رشته در حوزه صنایع دستی تعریف شده می‌توانند آثارشان را به صورت عکس به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان ادامه داد: از هر رشته ۳ نفر برگزیده و به جشنواره ملی سراسری که در اسفند ماه امسال در تهران برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: دراین نمایشگاه ۶۰ هنرمند صنایع دستی آثارشان را در ۳۰ غرفه عرضه کرده اند.

وی افزود: گلیم بافی، حصیر بافی و چوب تراشی، چادر شب از جمله صنایع دستی است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

جهانی گفت: این نمایشگاه از ۷ تا ۱۲ آذر در هتل ایران رشت در میدان شهدای ذهاب دایر است و علاقمندان به صنایع دستی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از هنرمندان و معرفی آنان به جامعه وهمچنین احیا هنر‌های صنایع دستی فراموش شده گیلان از اهداف بر پایی این جشنواره برشمرد.

در این مراسم همچنین سید محمد اسحاقی، معاون امور اقتصادی استاندار هم در بازدید از این غرفه‌های برگزار شده با برگزار کنندگان و تولید کنندگان صنایع دستی گیلان گفتگو کرد و چگونگی فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف صنایع دستی جویا شد وگفت: از هنرمندان صنایع دستی برای معرفی هر چه بیشتر آثارشان در بازارحمایت می‌شود.

برچسب ها: صنایع دستی ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.