۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کشاورزی مازندران تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گردهمایی مسوولین طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان آمل، گفت: ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار سفر هیات دولت به مازندران بود که تاکنون ۹ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

او افزود: کشاورزی مازندران ۲۱ درصد تولید ناخالصی داخلی، ۱۹ درصد اشتغال و ۱۰ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ نداشتیم و این روند ادامه خواهد داشت.

نگهدار گفت: مازندران در پرداخت رتبه سوم و معرفی به بانک رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در بخش جذب اعتبارات نیز حدود ۷۰ درصد از سوی جهاد کشاورزی مازندران جذب شده است.

او افزود: در حوزه تسهیلات سرمایه در گردش خرید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان از محل طرح مردمی سازی یارانه ها، شهرستان‌های ساری، آمل و بابل جز شهرستان‌هایی بودند که فعالیت خوبی در این زمینه داشتند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قرار شد در مازندران ۵۴ هزار شغل ایجاد شود و ۵ هزار شغل به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در این راستا سهم هر شهرستان مشخص و ابلاغ شد و هر کدام از این اشتغال‌ها باید در سامانه رصد اشتغال ثبت شوند که تاکنون ۳ هزار و ۷۵۷ شغل در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار