مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۳ هزار و ۷۸۸ کارگاه تولیدی در استان اردبیل تسهیلات دریافت کردند.

بهروز رحیم‌زاده گفت: ابلاغیه ارائه تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک در روستاها ومناطق عشایری و شهرهای زیر10 هزار نفر از سال 97 تاکنون 470 میلیارد تومان بوده که در این راستا 6 هزارو 376 کارگاه برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می گوید: از این تعداد تاکنون 3 هزار و 788 کارگاه تسهیلات دریافت کردند که در این راستا برای 6 هزار و 556 نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گفته او، بقیه کارگاه‌های معرفی شده به بانک با پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خود را دریافت می‌کنند که با دریافت این تسهیلات تعداد اشتغال‌زایی به 13 هزار نفر و 314 نفر می‌رسد.

رحیم‌زاده تعداد اشتغال تعهدی  استان اردبیل در امسال را 23 هزار و 750 نفر عنوان کرد و گفت: در این راستا 60 درصد اشتغال محقق شده است که حدود 12 هزار و 600 نفر را شامل می‌شود.

او می گوید: 89 میلیارد و 500 میلیارد تومان سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان بوده که در این زمینه 2 هزار 267 طرح به بانک‌ها معرفی شدند که ارزش مادی تسهیلات معرفی شده 129 میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعال بودن حدود 2 هزار شرکت تعاونی در استان خبر داد و گفت: این شرکت‌ها نقش اساسی در رونق اقتصادی و اشتغال دارند و احیای شرکت‌های تعاونی غیرفعال در استان مبنای کار است

رحیم‌زاده می گوید: فوتی کارگران ناشی از حوادث در استان نسبت به پارسال کاهش یافته و یک هزار و 655 نفر مقرر بیمه بیکاری دریافت کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.