دریادار دوم قادر وظیفه گفت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در اقیانوس هند، تنگه باب المندب و تنگه مالاکا حضور دارند.

دریادار دوم قادر وظیفه جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: حضور ناوگروه‌های ارتش در اقیانوس هند، تنگه باب المندب و تنگه مالاکا نشان دهنده اقتدار و صلابت نیروی دریایی است.

دریادار وظیفه، هفتم آذر را روز رشادت ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و با تاکید برحقی که شهدا و خانواده‌های آنان بر گردن ملت ما دارند، گفت: ما به شهدا و دلاورمردان دفاع مقدس مدیون هستیم.

او گفت: اگر امروز در کشور ما دو نعمت امنیت و اقتدار وجود دارد، به برکت خون این شهیدان عزیز است که درخت برومند انقلابی اسلامی را اکنون تنومند‌تر از همیشه کرده است.

جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: در سال ۱۳۵۹ و در زمان حمله رژیم بعثی عراق به کشورمان، نیروی دریایی طرح‌هایی را در خصوص تحرکات، تجهیزات و نیروی انسانی رژیم بعثی عملیاتی کرد و قرارگاه نیروی رزمی ۴۲۱ در بوشهر تشکیل شد.

دریادار دوم وظیفه گفت:عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید بیش از ۸۰ درصد از توان رزمی نیروی دریایی رژیم بعثی کشور عراق را منهدم کرد و در این عملیات‌ها ۱۳ فروند هواپیما، ناو موشک انداز و یگان‌های پروازی منهدم شد و سکوی البکر و الامیه که بزرگترین و در واقع تنهاترین پایانه و سکو‌ی صادرات نفت رژیم بعثی بود در هفتم آذر به دست تکاوران، تفنگداران و دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حمایت و پشتیبانی عقابان تیزپرواز نیروی هوایی به صورت کامل منهدم شد.

دریادار وظیفه گفت: نیروی دریایی ارتش از سال ۵۹ تاکنون عملیات های زیادی برای تامین امنیت و منافع کشور انجام داده است.

او در خصوص تعریف راهبردی بودن نیروی دریایی گفت: تعریف راهبردی آن است که ما بایستی منافع کشور را در حوزه دریا در دوردست‌ها تامین کنیم، همانطور که اکنون در اقیانوس هند، تنگه باب المندب و تنگه مالاکا حضور پیدا کرده‌ایم و این حضور نشان دهنده اقتدار و صلابت دریایی است که مولفه سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری منطقه‌ای متاثر از آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.