سرپرست مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: با مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر ساختاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم این صندوق‌ها تبدیل به صندوق بخشی خواهد شد.

آقای علی اکبر ایرانشاهی گفت: نخستین موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در صنعت شیمیایی با مدیریت شرکت یکی از سبدگردان ها در قالب صندوق قابل معامله صادر شد. این صندوق نوع خاصی از صندوق سرمایه‌گذاری در سهام به حساب می‌آید که بخش عمده منابع آن به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی که در صنعت شیمیایی طبقه بندی می‌شوند، اختصاص داده خواهد شد.

او گفت: با مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر ساختاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری پالایش یکم و دارا یکم و با تصویب اساسنامه و امیدنامه جدید آنها، این صندوق‌ها تبدیل به صندوق بخشی خواهد شد.

پیش‌تر او خبر داده بود که صندوق‌های بخشی در دو نوع قابل معامله و صدور و ابطالی، قابل تاسیس هستند و نیازی به استفاده از رکن ضامن نقدشوندگی وجود ندارد؛ این صندوق‌ها حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را صرف سرمایه‌گذاری در صنعت مربوطه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
واقعا زور داره همه چی قیمتش ده برابر شده . این صندوق ها بعد ازنزدیک به 3 سال هنوزم تو ضررن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
خدایی چه رویی دارن
سه ساله هر مدل شغاری درباره این دو صندوق داده شد و هیچوقت هم زیان شون جبران نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
موقع فروش این صندوق ها بی فکری کردن .. الان هم تو گل گیر کردن ... با این مسخره بازی ها این صندوق ها زیان شون جبران نمیشه
صبر مردم تمام شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
دارایکم و پالایش خون به جگر مردم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
یعنی اره پر تمومه
آخرین اخبار