رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: یکی از علل مهم آلودگی هوای کلانشهر اهواز توزیع نشدن بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت است.

علی بنی عگبه  گفت: عوامل طبیعی شامل؛ پایداری هوا، پدیده وارونگی هوا و همچنین تمرکز آلاینده‌ها در سطح زمین در تداوم آلودگی هوای اهواز نقش دارند.

او می گوید:آتش زدن لاستیک ها، زباله‌ها در نقاط مختلف به ویژه حاشیه شهر از جمله عوامل انسانی دخیل در آلودگی هوا است و باتوجه به تداوم عملیات برداشت برنج از مزارع، شاهد آتش زدن کاه و کلش باقیمانده در اراضی از سوی کشاورزان هستیم.

به گفته او باتوجه به پایداری هوا، بنزین یورو ۴ توزیع نمی‌شود و خودرو‌ها از بنزین معمولی استفاده می‌کنند، این درحالی است که براساس مصوبه‌های هیئت دولت مقرر شده بود شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به توزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهر‌ها اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز می‌گوید: باوجود پیگیری‌های کارگروه کاهش آلودگی هوا خوزستان و مکاتبه‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز انجام شده، توزیع این نوع بنزین تاکنون انجام نشده است.

این مقام مسئول گفت: مکاتبه‌های متعددی در این رابطه از سوی اداره حفاظت محیط زیست اهواز و استان خوزستان با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز و آبادان انجام شده، ولی گفته اند که تابع سیاست‌های شرکت پخش فرآورده‌های مرکزی هستیم و فعلا نمی‌توانیم بنزین یورو ۴ را تولید کنیم و فقط امکان توزیع بنزین معمولی وجود دارد.

برچسب ها: بنزین ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.