نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده هنرمندان مشارکت کننده در جشنواره هنر‌های دستی استان در تاکستان برپا شد.

حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده هنرمندان مشارکت کننده در جشنواره هنر‌های دستی استان به مدت سه روز در در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برپا شده است .

به گفته وی، ۷۸ هنرمند در جشنواره هنر‌های دستی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شده بود، مشارکت کرده اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پس از داوری برای آثار رسیده، ۱۲ هنرمند حائز رتبه‌های برتر شناخته شدند و از آن‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره که هفته آینده برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

حصاری با اشاره به نقش جشنواره و نمایشگاه‌ها در رونق صنایع دستی، تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف، تلاش داریم تا در راستای حمایت از هنرمندان استان نمایشگاه‌های صنایع دستی را در ادارات و نهاد‌های مختلف نیز برپا کنیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع دستی دارد و در کنار نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

استان قزوین حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی دارد.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از جمله هنر‌های مهم دستی این استان به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.