خطر تشدید تنش‌ها در فلسطین پس از توافق اخیر نتانیاهو و بن غفیر

یک سازمان فلسطینی درباره وخیم‌تر شدن اوضاع با توافقات اخیر نتانیاهو و بن غفیر هشدار داد.

سازمان ملی حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ درباره توافقات اخیرا بین بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و ایتمار بن غفیر، نماینده به شدت ضد عرب و ضد فلسطینی کنست این رژیم هشدار داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الیوم، این سازمان تأکید کرد این توافقات در چارچوب مذاکرات تشکیل دولت اشغالگران شکل گرفته است. این سازمان تأکید کرد مردم فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی در برابر هیچ دولتی که حقوقش را هدف قرار دهد تسلیم نخواهد شد.

سازمان یادشده خاطر نشان کرد نکته خطرناک در این توافقات، مسئولیت‌ها و صلاحیت‌های زیادی است که نتانیاهو به بن غفیر داده است چنان که متن توافق بر اعطای وزارت امنیت داخلی به بن غفیر تصریح دارد که به آن وزارت امنیت قومی نیز می‌گویند که شامل اختیارات گسترده‌ای در مورد شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری تشکیل گارد ویژه و نظارت بر نیرو‌های مرزبانی و مدیریت زندان‌ها و نیز مناطق باستانی و منطقه النقب و الجلیل و المثلث است.

سازمان ملی حمایت و پشتیبانی خاطرنشان کرد واگذاری این مسئولیت‌ها به بن غفیر که یک چهره صهیونیسم افراطی است به معنای اعلام مرحله جدیدی از درگیری‌های شدیدتر و افراطی‌تر علیه مردم فلسطین و تلاشی برای یکسره کردن درگیری با وسایل تروریستی و خشونت و از بین بردن حقوق ثابت و مشروع ملت فلسطین است.

سازمان یادشده همچنین تأکید کرد طرح‌های شهرک سازی و اشاره به پاک سازی نژادی و ادامه سیاست‌های تبعیض نژادی، مردم ما را نخواهد ترساند و آن‌ها قدرت خود برای استقامت و مقاومت و نیز اصرار برای رسیدن به اهداف خود را از جمله آزادی و بازگشت به وطن اثبات کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار