سفیر آفریقای جنوبی در تهران از آغاز تبادلات تجاری بیشتر با مازندران خبر داد.

ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران امروز یکشنبه ۶ آذر در نشست فعالان اقتصادی مازندران، گفت: هدف از سفر به مازندران آغاز مسیر تبادلات تجاری بیشتر با این استان است.

او افزود:در زمینه صادرات و واردات آفریقا و مازندران باید بررسی شود کالا‌هایی که در آفریقای جنوبی نیاز مورد نیاز است در مازندران وجود دارد یا خیر و همچنین  امکان تولید چه محصولاتی در مازندران وجود ندارد که آفریقا بتواند فراهم کننده آن باشد.

کومالو با بیان اینکه اولین کار مطالعه جامع در بخش‌های مختلف است تا به محصولی مشترک برسیم، گفت:آفریقا جنوبی در حاضر بیشترین نیاز را در بخش کشاورزی و انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی دارد.

سفیر آفریقای جنوبی افزود: ۲ کشور ایران و آفریقا جنوبی در زمینه‌های کالا و خدمات مکمل یکدیگر هستند و آفریقا یک اقتصاد متنوع دارد و می‌تواند با همه کشور‌ها ارتباط داشته باشد.

او گفت: آفریقا جنوبی  کشور کوچکی است اما در قسمت جنوبی آفریقا ۱۵ کشور با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند که بازار اصلی محصولات آفریقا هستند که بازار جنوبی به ما اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه گمرکی بین این ۱۵ کشور تبادل داشته باشیم.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران در پایان با اشاره به وقفه‌ای که بخاطر کرونا در تجارت پیش آمد، گفت: قرار است کمیسیون مشترکی در سال آینده بین ایران آفریقا انجام شود و ۲۳ تفاهم نامه بررسی می‌شود.

او افزود: از این تعداد،۱۸ تفاهم نامه در دست انجام است و همکاری در جهت سایر تفاهم نامه‌ها هم بعد از سفر ریاست جمهوری در سال آینده شدت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار