نوراللهی گفت: شورای نگهبان و مجموعه دفاتر آن تابع قانون هستند و در انتخابات سال آینده هم بر مدار قانون حرکت خواهیم کرد.

 

نوراللهی رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای نگهبان متعلق به نظام است و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مستقل در حفظ سلامت انتخابات و سرنوشت کشور نقش بسیار حساسی دارد.

او افزود: رعایت بی‌طرفی و قانون از مؤلفه‌های مهم کاری شورای نگهبان است و این شورا بر مدار قانون حرکت می‌کند.

نوراللهی تصریح کرد: این شورا نیز مانند بقیه دستگاه‌ها نیازمند پایش و نظارت است لذا بازرسی از دفاتر استانی و شهرستانی را در دستور کار خود قرار داده و در سفر به استان‌ها عملکرد دفاتر استانی و شهرستانی رصد می‌شود تا مجموعه‌های ما از ریل اصلی و قانون خارج نشوند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان ادامه داد: همچنین برای تقویت دفاتر در استان حضور پیدا کردیم تا علاوه بر اینکه قانون‌مداری را در سطح دفاتر بهینه کنیم، سطح بهره‌برداری را افزایش دهیم.

او از مجموعه اجرا و نظارت به عنوان ۲ بال مهم در برگزاری هر انتخابات یاد کرد و گفت: این ۲ مجموعه در کیفیت و سلامت انتخابات بسیار تأثیرگذار هستند.

نوراللهی اظهار کرد: در خراسان جنوبی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در زمینه اجرا و نظارت وجود دارد که امیدواریم در انتخابات سال ۱۴۰۲ نیز بتوانیم با همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادها انتخابات با صلابت و سلامت و در تراز مردم و نظام اسلامی برگزار کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با اشاره به اینکه وظیفه نظارتی ما در شورای نگهبان در چارچوب قانون انجام می‌شود ادامه داد: تأکید ما اجرای مُر قانون است.

او افزود: در مجموع ۲۵۰ هزار نفر در سطح کشور به‌ صورت افتخاری و از بطن مردم در زمینه نظارت بر انتخابات با شورای نگهبان همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.