مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۸ درصدی کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان خبرداد.

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور مرز بازرگان در شمال کشور را به بندر امام در جنوب متصل می‌کند، گفت: ۵۸٠ کیلومتر از این کریدور در آذربایجان غربی واقع شده که طی ۳ سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی این کریدور در استان اضافه کرد: ۱۳۰ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و با احتساب قیمت روز تاکنون ۲هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی واقع شده است، نقش استان در حوزه اقتصاد کشور را نقشی محوری و ملی عنوان کرد و افزود: یکی از محور‌های اصلی که کشور را به ترکیه متصل می‌کند، مرز بازرگان است و روزانه هزار تا ۱۵۰۰ تریلی از این مرز تردد می‌کنند لذا درصددیم قسمت عمده ترانزیت جاده‌ای را از مرز بازرگان به پایانه‌های جنوبی استان از جمله پایانه رازی و سرو منتقل کنیم.

حمزه لو ادامه داد: تعریض پایانه مرزی نقده_پیرانشهر که مراودات اقتصادی با اقلیم از این پایانه صورت می گیرد، انجام شده تا ترانزیت در این مسیر روان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.