فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس گفت: دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس سهم بالایی دارند.

سردار ییلاقی امروز ۶ آذر در مراسم یادواره ۶۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان گلستان گفت: امام خمینی (ره) هنگامی که نهضت را در دهه ۴۰ آغاز کردند فرمودند سربازان انقلاب اسلامی در گهواره هستند بنابراین سال ۵۶ و ۵۷ بسیاری از انقلابیون در همین سن و سال شما بودند و چند سال بعد نیز در اوج جوانی فرماندهی گردان‌های دفاع مقدس را به دست گرفتند.

او ادامه داد:بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اوج جنگ با امیدواری از نسل تربیت یافته دهه ۶۰ آینده را متعلق به نسل نوجوان دیدند و فرمودند”امید من به شما دبستانی هاست “ لذا پرداختن به نسل شما دانش آموزان فوق العاده حائز اهمیت است.

سردار ییلاقی گفت:سهم دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس سهم بالایی است و امروز اگر میبینید دشمنان ما در تلاش برای استفاده از دانش آموزان هستند، خطای محاسباتی دشمن را نشان می‌دهد.

او افزود:نوجوان‌ترین شهید دانش آموزان ما یک پسر ۱۱ ساله اهل سنت از نیکشهر سیستان و بلوچستان است و این نشان می‌دهد امروز آن‌هایی که به دنبال تجزیه ایران هستند تاریخ ۴ دهه گذشته را مطالعه نکرده اند.

او گفت:فرزندان من، مسئولیت زیادی به گردن شماست، زیرا دانش آموز بسیجی آرمان گراست، متعهد و انقلابی است و دلبسته اهدافی است که شهدا تا پای جان برای تحقق آن ایستادگی کردند.

 

فردای کشور متعلق به دانش آموزان است / اگر میخواهیم رهرو شهدا باشیم باید سبک زندگی شهدا را آموخته باشیم

 

دانش آموزان و فرهنگیان سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند / مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

 

دکتر پناهی روا  مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و روش  نیز در این  مراسم گفت: وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور سند افتخار جامعه دانش آموزی و مدارس ماست و به آن می‌بالیم .

او ادامه داد:یکایک شما دانش آموزان نخبه‌های کشور هستید، فردا کشور مال شما و متعلق به شماست و دشمن بدنبال آسیب زدن به جامعه نخبگانی ما در مدارس و دانشگاه هاست.

پناهی گفت:اگر میخواهیم رهرو شهدا باشیم باید سبک زندگی شهدا را آموخته باشیم چراکه به قول شهید سلیمانی شرط شهید شدت شهید بودن است.

 

دانش آموزان و فرهنگیان سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند / مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

 

نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این مراسم گفت: شهدا محبوب خداوند متعال هستند و باید از آن‌ها در زندگی خود الگو بگیریم.

او ادامه داد:شهدا زنده و محبوب خداوند هستند و اگر در زندگی شخصی خود دچار خلل شدیم و به شهدا توسل کردیم یقین بدانیم آن مشکل حل خواهد شد و گره از کار‌ها باز می‌شود.

نظری گفت:بهترین الگو و سرمشق زندگی ما شهدا هستند، زیرا شهدا نظرکرده حضرت حق هستند و خداوند شهدا را دوست دارد.

او افزود:به شما دانش آموزان عزیز توصیه می کنم حتما سعی کنید کتاب‌های سرگذشت و زندگی شهدا را با دقت بخوانید و از اعمال آن‌ها در زندگی خود الگو بگیرید.

همچنین با حضور مدیر کل امور شاهد و ایثارگران و دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزارت، مدیر کل آموزش و پرورش و سایر مسئولین استانی و شهرستانی از" یادمان ۱۱۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز" استان گلستان رونمایی شد.

دانش آموزان و فرهنگیان سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند / مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

دانش آموزان و فرهنگیان سهم بالایی در دفاع مقدس داشتند / مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.