مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون۶۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده است.

یوسف شعبانی گفت: این تشکل‌ها در سطح واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشمول قانون کار استان تشکیل، تاسیس یا تجدید انتخابات شده است.

او گفت: این اداره در حوزه تشکیل نماینده کارگران تحقق ۳۶۶ درصدی و در تجدید انتخابات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تحقق ۱۵۷ درصدی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: استان همدان ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل ۳۵ شورای اسلامی کار، ۱۱۲ نمایندگان کارگر، ۲۶ انجمن صنفی کارگری، ۳۵ انجمن صنفی کارفرمایی، هشت کانون کارگران بازنشسته، ۲ کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان، یک کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان و یک مجمع نمایندگان کارگران استان دارد.

شعبانی گفت: با توجه به اینکه تشکل‌ها از نزدیک با مسائل حرفه‌ای و اقتصادی کارگران و کارفرمایان روبه رو هستند به واسطه داشتن مشارکت و تخصص می‌توانند در تصمیم گیری‌های دولت مفید واقع شوند.

او افزود: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قرارداد‌های کار و تشکل‌های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت نقش بسزایی دارند و باید زمینه فعالیت آن‌ها را هموار و فراهم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید موجب تنظیم رابطه کارفرما و کارگر شده و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند.

شعبانی تصریح کرد: تشکل‌های کارگری به عنوان دپارتمان جامعه کارگری هستند که با آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکار می‌توانند در تصمیم گیری مسئولان برای حل مشکلات تاثیرگذار باشند و باید از ظرفیت آن‌ها بیشتر و بهتر استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار