برای بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده استان چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پس از زمین‌لرزه کوهرنگ برای بازسازی واحد‌های شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده ۲۵۰ میلیون ریال، برای تعمیر هر واحد مسکونی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، برای خرید لوازم خانگی و معیشتی به هر خانوار تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، برای اسکان موقت هر خانوار شهری و روستایی ۲۰۰ میلیون ریال و برای بازسازی هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض کمک شد.

علی حیدری افزود: آواربرداری و حمل مصالح ساختمانی برای ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله‌زده بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: برای تامین هزینه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها و صدور پروانه ساختمانی در شهر‌ها و روستا‌های مناطق زلزله‌زده کوهرنگ ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق توزیع شد.

حیدری تصریح کرد: برای بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده در شهر‌های مناطق زلزله‌زده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و در روستا‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: همچنین برای مرمت واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، به‌منظور تامین و تهیه وسایل معیشتی زلزله‌زدگان ۳۰۰ میلیون ریال و برای هر جایگاه دام ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر خانوار پرداخت شد.

حیدری اظهار داشت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ هشت تن و به‌منظور تعمیر هر خانه یک تن سیمان اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.