معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کمبودی برای سرم نداریم و مشکل عمده در یافتن آنتی بیوتیک‌ها نیز برطرف شده است.

قدرت الله رستمی افزود: خوشبختانه وضعیت دارو نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است، اما هنوز به وضعیت مطلوب و مورد قبولی نرسیده‌ایم.

او ادامه داد: در ابتدا توزیع سرم تنها در بیمارستان‌ها انجام می‌شد، اما با واردات و همچنین فعال کردن خطوط خوابیده تولید سرم این مشکل حل شد و اکنون در مزاکر تخصصی نیز قابل دریافت است.

رستمی با بیان اینکه با اوج گیری آنفولانزا و پیک زود هنگام آن با کمبود اقلام دارویی مواجه شدیم، تاکید کرد: برخی همکاران بدون توجه به نیاز بیمار با تجویز آنتی بیوتیک نیز موجب کاهش این اقلام شده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کمبود برخی دارو‌های خارجی گفت: ممکن است برخی دارو‌های خارجی یافت نشود، اما بدون شک داروی ساخت ایران با همان کارایی در داروخانه‌ها همراه با نسخه پزشک قابل دریافت است.

رستمی تصریح کرد: اگر داروی خارجی بیماری یافت نشود می‌تواند به همراه نسخه به ما مراجعه کند و آن دارو را در سیستم ثبت کنیم تا از کشور تولید کننده برای بیمار مورد نظر وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار