نبود آمار دقیق از نیروهای آموزش و پرورشی مامور به خدمت در دیگر دستگاه‌ها

آمار دقیقی از نیروهای وزارت آموزش و پرورش که مامور به خدمت در دیگر دستگاه ها شده اند، در دست نیست.

شهریور امسال معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفته بود: در آزمون سراسری سال جاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند؛ اما خروجی ما بیش از هشتاد هزار نفر است. بنابراین کمبود در نیروی انسانی را حتما شاهد خواهیم بود.

به گفته او، معلم بالای بیست سال سابقه اگر بتواند بیش از بیست ساعت کار کند، قطعا کمک کننده است. همچنین آموزش و پرورش درصدد است تا با کمک سرباز معلم بخشی از کمبود نیروی آموزشی حل شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرده بود: به خاطر شرایط موجود مجبوریم از افرادی که در سال‌های گذشته بازنشسته شده اند، استفاده کنیم و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تشکیل داده‌ایم. 

باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش و وجود نیروهایی که از این وزارتخانه به سایر دستگاه ها مامور شده اند؛ پیگیر تعداد دقیق این افراد و امکان فراخوانی  آن ها به مبدا برای جبران کمبود نیرو شد.

در همین راستا یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر کمبود دانشجوی معلم و نیروی انسانی اعلام کرد: آموزش و پرورش معلم پرورشی استخدام و جذب نمی‌کند و از معلمانی که ۲۰ سال سنوات خدمت دارند به عنوان  معلم پرورشی استفاده می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش از تعداد نیروهای مامور به خدمت در دستگاه های دیگر و این که چند درصد آن ها نیروی آموزشی هستند، اظهار بی اطلاعی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
وقتی کسی اسمشو میزاره وزیر باید آمار نیروهاشو بدونه، یعنی چی ک نمیدونه؟وزرای قبلی نالایق و وزیر کنونی باید در دادگاه عدل جمهوری اسلامی ایران و الهی پاسخ گو باشن.