در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان HIV ارائه می‌شود؛ به صورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می‌گیرد.

شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به مناسبت هفته جهانی ایدز (۱۰_۴ آذر) گفت : یکی از چالش‌های اصلی در کشور و استان ما کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به HIV است وباوجود زیر ساخت‌های مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه HIV، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و انگ و تبعیض متاسفانه افراد واجد شرایط تمایل ندارند در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به شعار جهانی سال ۱۴۰۱ " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص HIV " لازم است تلاش بیشتری برای ایجاد دسترسی بدون هیچ گونه قید و شرطی برای انجام آزمایش محرمانه و رایگان و همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب فراهم گردد.

به گفته شکیبا با توجه به تاثیر درمان در بهبود زندگی و طول عمر طبیعی این بیماران و کاهش قابل توجه انتقال بیماری به دیگران، بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش HIV، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان HIV به صورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می‌گیرد.

خدمات آموزشی، پیشگیری، تشخیص و آزمایش HIV در تمام مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت، مراکز ویژه سلامت زنان، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می‌شود.

مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شماره یک کرمانشاه میدان فاطمیه (رفعتیه)، انتهای خیابان پزشکان و با شماره تلفن ۳۷۲۴۴۹۳۸- ۳۷۲۴۴۹۳۸ و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شماره دو کرمانشاه نیز شهرک تعاون، بالاتر از هتل آزادگان، روبروی استخر ایران سونا، جنب مرکز جامع سلامت وحدت باشماره تلفن تماس ۳۴۲۸۱۰۳۷ فعال است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.