استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اولین گام برای جذب اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مبادله تفاهم‌نامه است و این دستگاه‌ها باید در اسرع وقت مبادله کاغذی تفاهم‌نامه‌ها را انجام دهند و درخواست وجه نیز صورت بگیرد.

غلامعلی حیدری در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم نیز توجه به موضوعات محیط‌زیستی است و استانی مانند چهارمحال و بختیاری که سرچشمه سه رود بزرگ محسوب می‌شود، امروز با تنش آبی مواجه شده است و باید به حق‌آبه‌های زیست محیطی نیز توجه ویژه صورت بگیرد.

وی افزود: باید در حوزه محیط‌زیست در کشور شاهد اجرای عدالت باشیم؛ باید در استان نیز در کارگروهی سیاست‌های کلی ابلاغی محیط‌زیست مورد توجه قرار بگیرد و اطلاعات صحیح از وضعیت استان ارائه شود.

حیدری با تاکید بر اینکه باید در کارگروه‌های ذیل شورای توسعه و برنامه‌برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری طرح‌ها به‌صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود، اضافه کرد: سپس طرح‌های مصوب برای رای‌گیری به این شورا آورده شود، در این نشست باید تصمیمات کلان اخذ شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه اعتبارات استان شامل اعتبارات ۱۴۰۱، اعتبارات سفر و اعتبارات توسعه شهرستان کوهرنگ است، یادآور شد: عمده اعتبارات سفر ریاست جمهوری ملی است و به وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، دستگاه‌های اجرایی باید از وزارتخانه مربوطه پیگیر اعتبارات باشند، دستگاه‌های اجرایی باید مستند بگویند که تاکنون توانسته‌اند چه میزان از اعتبارات سفر را جذب کنند.

حیدری گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید تعهدات وزارتخانه خود را در حوزه‌های مختلف از جمله قیر رایگان، اختصاص تجهیزات و... اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای تکمیل تعداد قابل توجهی از طرح‌های عمرانی تا دهه فجر امسال به‌کار بگیرند، خاطرنشان کرد: باید تزریق اعتبارات به طرح‌های عمرانی پیگیری شود، بسیاری از حوزه‌های پرچالش در استان، مشکلاتشان حل شده است، تمام ظرفیت دستگاه صرف جذب اعتبارات شود.

حیدری با بیان اینکه باید موانع موجود بر سر راه انعقاد تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی برطرف شود، اظهار داشت: این کار موجب تسریع در اجرای طرح‌ها می‌شود.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: باید در انتخاب این طرح‌ها عدالت مدنظر باشد و همچنین به‌صورت دقیق کارشناسی و سپس برررسی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار