جشنواره تئاتر استانی مرند پس از ۳ روز برگزاری با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

آقای خدایی دبیرسی و چهارمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه جشنواره از حضور ۳۵ اثر از سراسر استان در این جشنواره خبر داد.

وی افزود: این جشنواره طی روز‌های دوم، سوم و چهارم آذرماه به میزبانی شهرستان مرند برگزار شد و از تعداد ۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، تعداد ۵ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

آقای خدائی گفت: موضوعات این جشنواره در بخش آزاد و در بخش آسیب‌های اجتماعی بود.

آقای ناظمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در آیین اختتامیه این جشنواره ازتمرکززدایی جشنواره‌ها از مرکز استان خبر داد.

وی افزود: برای اولین بار این دوره از جشنواره خارج از مرکز استان و به میزبانی شهرستان مرند با هدف عدالت فرهنگی و افزایش استعدادیابی جوانان برگزار شد.

آقای نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی کشور نیز از بالابودن سطح آثار در این جشنواره خبر داد.

در اختتامیه این جشنواره نمایش "چشم ها" اثر احمد رشیدیان از شهرستان ملکان به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و همپنین احمد رشیدیان با نمایش "چشم ها" به عنوان برترین کارگردان، خانم سمانه امامی با نمایش "چشم ها" به عنوان برترین بازیگر زن، جهانگیر چالاکی با نمایش " جانداری که قبل از مرگ مرده بود" به عنوان برترین بازیگر مرد، خانم سمیرا جباریان با نمایش "چشم ها" به عنوان برترین طراح صحنه، هادی ایماندار با نمایش" کافی شابدا" به عنوان برترین موسیقی، خانم اعظم اسمعیل نژاد با نمایش "چشم ها" به عنوان برترین طراح لباس، در بخش طراحی گریم خانم فاطمه منیری با نمایش "بادکنک‌های قرمز" به عنوان برترین طراح گریم و آقایان حسن رستمی و جهانگیر چالاکی به عنوان برترین طراحان پوستر و بروشور و رضا شکوهی با نمایش "چشم ها" به عنوان برترین طراح نور در این دوره از جشنواره شناخته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.