سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت:ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد تومان تکمیل شد و از امروز شاهد مسافرگیری در این ایستگاه هستیم.

آقای وحیدکیا با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژه‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژه‌ها بهترین راهکار برای تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی است.

آقای وحیدکیا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه ۱۴ خط ۱ متروی تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران شاهد اتمام این پروژه و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل‌ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاش‌های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین‌ها و کارگران عملی شد.

آقای وحیدکیا یادآور شد: پیش‌تر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود.

وی با بیان اینکه ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است، از هزینه‌کرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این ایستگاه خبر داد و افزود: هزینه‌های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی و مجاورت با ساختمان‌های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.

آقای وحیدکیا از بکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و افزود: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.

وی میزان بتن ریزی در ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاکبرداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این پروژه انجام شده است.

آقای وحیدکیا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با سکوی جزیره‌ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.