شرکت تولید شیشه اتومبیل چینی فویاو (Fuyao) اخیرا از توسعه شیشه ای برای خودرو‌ها خبر داده که بسیار هوشمند و مجهز به عایق حرارتی است.

 به لطف فناوری به کار گرفته شده توسط شرکت چینی فویاو مستقر در فوژو، استان فوجیان شیشه خودرو دیگر تنها برای جلوگیری از ورود باد و باران به خودرو نیست و می توان از آن به عنوان یک صفحه نمایش هوشمند استفاده کرد. این شیشه هوشمند از طیف گسترده‌ای از مواد فوتوالکتریک جدید، حسگر‌ها و وسایل الکترونیکی بهره میبرد.

در طول سه دهه گذشته، شرکت فویاو توانایی خود را در بخش تولید شیشه‌های نوآورانه و پیشرفته خودرو اختصاص داده است. این شرکت ۴ درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کند و ۹ پلت فرم ملی تحقیق و توسعه از جمله یک مرکز برای دانشگاهیان ساخته است. در خارج از کشور، این شرکت شش مرکز تحقیق و توسعه برای هماهنگ کردن منابع جهانی در صنعت شیشه سازی تاسیس کرده است.

این شرکت با تجربه‌ای که در نوآوری دارد، شیشه‌های پنجره قطار پرسرعت مگلو را نیز توسعه داده است. این قطار با حداکثر سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه تجاری زمینی جهان است.

فویاو با تنظیم ساختار داخلی مواد، شیشه‌ای را برای قطار توسعه داد که نه تنها وزن کمتری دارد، بلکه مسافران را قادر می‌سازد برای تنظیم نور، پنجره را لمس کنند.

همزمان با توسعه سریع فناوری‌های دیجیتال در چین، این شرکت یک پروژه تولید هوشمند دیگر را نیز در سال گذشته آغاز کرد. به گفته این شرکت، از هر سه خودروی تولید شده در سراسر جهان، یکی از آن‌ها از شیشه‌های فویاو استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلام.مyjc. هر صفحه را باز می کنیم پایینش تصویر و خبر حوادث دیده میشه. شما فکر کن مدام این اخبار و تصاویر ازار دهنده را باید ببینیم.شما که استادید.میدونید تکرار این ها چه تاثیری روی روان میذاره.همش تصویر آن دخترک گریان و ان دست و ملافه میاد جلوی چشم.تورو خدا طوری تنظیم کنید که هر کی میخواد و اهلش هست خودش بره دنبال حوادث.مممممممنون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
یه چیزی میگم هیچ وقت فراموش نکنین. هر وقت چین چیز جدیدی ساخت مطمئن باشین قبلا جایی با کیفیت تر از اون ساخته شده
جنس چینی همیشه آشغاله همین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
این سوسول بازی ها برای شیشه هواپیما خوب است ، برای ماشین به درد نمی خورد و گرانش می کند .
آخرین اخبار