با احداث ۴۵ واحد مرغداری جدید در شهرستان خاش تعداد مرغداری‌های فعال این شهرستان به ۸۵ واحد میرسد که حاصل آن تولید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ برای استان سیستان و بلوچستان، است

 شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: در ۷ ماه گذشته در ۴۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی شهرستان خاش یک میلیون و ۶۵۰ هزارقطعه جوجه ریزی انجام که حاصل این میزان جوجه ریزی تولید ۳ هزار تن گوشت مرغ است.

شیرزاد کمالی با اشاره به اینکه بیشترین جوجه ریزی مرغداری‌های شهرستان خاش در نیمه دوم سال انجام می‌شود افزود: سالیانه حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ در واحد‌های مرغداری خاش تولید میشود.

وی ادامه داد با ساخت ۴۵ واحد جدید صنعتی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره، با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ و تولید گوشت مرغ از ۷۲۰۰ تن به ۱۵ هزار تن میرسد.

وی افزود: این واحد‌های مرغداری در حال ساخت اعتبار بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال را در بر داشته که بیشتر این مبالغ از آورده شخصی و بدون استفاده از تسهیلات است.

کمالی ادامه داد در هر واحد مرغداری ۳ نفر به صورت مستقیم بکارگیری میشود که ۴۵ واحد جدید موجب اشتغال ۱۳۵ نفر دیگر خواهد شد.

کمالی همچین گفت: سرمایه گذاران بومی هستند که این به سرمایه گذاری‌های بیشتر کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار