کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور احتمال اختلال و لغزندگی معابر وجود دارد بنابر این مسافران مراقب باشند.

از امروز سامانه بارشی وارد کشور شده و تا روز یکشنبه نواحی غربی و شمال غربی کشور درگیر بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد احتمال تگرگ خواهد بود.

خانم کبری رفعیی کارشناس هواشناسی گفت: شهرهایی از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، لرستان، قزوین، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری، البرز و تهران درگیر خواهند بود.

او می‌گوید: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید افقی به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی همگی وجود دارد بنابراین مسافران از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت انجام سفر حتما پیش از سفر از آخرین وضعیت جاده ها از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند.

او گفت: توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز در دستور کار  قرار گیرد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار