مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: بسیج، تشکیل شده از توده‌های مردم و خدمتگزارترین تشکل است.

حجت الاسلام و المسلمین برهان باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت:بسیج، تشکیل شده از توده‌های مردم و خدمتگزارترین تشکل است که هر جایی که انقلاب نیاز به حضور مردمی داشته از جمله در سیل‌ها و زلزله‌ها به حل مشکلات و بحران‌های مختلف پرداخته است.

او در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: امام راحل با الگو گرفتن از رمز موفقیت پیامبر اسلام (ص) در جنگ‌های خود با استفاده از حضور نیرو‌های مردمی و اصحاب و سپس تشکیل نخستین تمدن اسلامی، با شکل گیری بسیج در ابتدای انقلاب موافقت کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: این نیروی مردمی از ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس پای کار انقلاب بود و نقش آفرینی کرد

باقری بیان کرد: یکی از رموز موفقیت دولت‌ها نیز در اتصال به نیروی بسیج بوده است و این نیرو در پیشبرد اهداف اقتصادی، بهداشتی و سلامت به یاری دولت‌ها شتافته است چنان که ریشه کنی فلج اطفال بدون کمک نیرو‌های بسیجی امکان پذیر نبود.

او تصریح کرد: در زمان همه گیری کرونا نیز بسیجیان بدون هیچ چشم داشتی برای کمک به مردم ورود پیدا کردند و بعد از تسهیل ورود واکسن با یاری بسیجیان بیماری کووید را در کشورمان محدود کردیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: همچنین با یاری بسیج که با مردم مرتبط بود در همان اوجگیری کرونا افراد نیازمند شناسایی شدند و بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه همراه با احترام به دست آن‌ها رسید.

باقری اظهار کرد: بسیجیان، در عرصه‌های مختلف امنیتی نیز پای کار بودند و در فتنه اخیر نیز دشمنان با هجوم علیه رهبری، سپاه و بسیج که سد راه آنان هستند شروع به لجن پراکنی کردند، زیرا دشمن از انقلاب، زخم خورده است.

او افزود: در فتنه‌های مختلف و طی سال‌های گذشته، بسیجیان در میدان بودند و وظیفه خود را انجام دادند و در حوادث اخیر نیز شاهد شهادت ۲ دانشجوی بسیجی در شهر مشهد بودیم که با احساس تکلیف برای ایجاد امنیت در میدان حاضر شدند و به فیض شهادت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.