در ادامه انتقاد‌ها به دولت کره‌جنوبی در خصوص حادثه مرگبار هالووین سئول، رهبر حزب دموکرات از رئیس‌جمهور خواست وزیر کشور را برکنار کند.

رهبر پارلمانی حزب دموکرات کره جنوبی امروز (جمعه) از یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور خواست تا لی سانگ مین، وزیر کشور را به دلیل فاجعه مرگبار هالووین در سئول که جان ۱۵۸ نفر را گرفت، برکنار کند.

به گزارش اسپوتنیک، پارک هونگ کئون، رهبر حزب دموکرات در جلسه شورای عالی حزب گفت: «رئیس جمهور باید تا روز دوشنبه، که یک ماه از فاجعه منطقه ایته‌وون می‌گذرد، در مورد اخراج لی سانگ مین، وزیر کشور و ایمنی، اقدامات روشنی انجام دهد».

این مقام همچنین گفت: اگر رئیس جمهور در نهایت از خواست مردم سرپیچی کند پارلمان کره جنوبی او را به عنوان مسئول این تراژدی معرفی خواهد کرد.

حزب دموکرات کره جنوبی که یکی از دو حزب اصلی پارلمان کره است، ریاست یک کمیته ویژه ۱۸ نفره را بر عهده خواهد داشت که بر تحقیقات در خصوص فاجعه هالووین سئول نظارت می‌کند. به گفته این کمیته، دفاتر ریاست جمهوری و نخست وزیری هر دو مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، شب جشن هالووین در پایتخت کره‌جنوبی، در پی ازدحام جمعیت در منطقه ایته‌وون، دست کم ۱۵۸ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۶ نفر آن‌ها تابعیت خارجی داشتند. دولت کره جنوبی در حال حاضر به دلیل کوتاهی خود در مدیریت این حادثه تحت فشار و انتقاد شدید است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند این حادثه قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار