اجلاسیه کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

در اجلاسیه کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که  به مناسبت یکصدمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان جنگلی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزوی به تبیین وجوه اسلامیت قیام میرزا کوچک، رسالت میرزا کوچک در نجات ایران از استعمار انگلیس و راهبری هیئت اتحاد اسلام در نهضت جنگل پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در این کنگره با تبیین ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و مبارزاتی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و تلاش این روحانی مبارز در گسترش مبانی اسلام گفت: میرزا کوچک خان جنگلی در دوره‌ای که جامعه اسلامی به او نیاز داشت آرام ننشست و با تکیه بر ایمان و تقوا در مقابل ظلم و استکبار ایستاد.

ثقتی دبیر کنگره ملی شهید میرزا کوچک جنگلی هم گفت: تاکنون ۴۰ عنوان کتاب هفتاد عنوان مقاله در ۱۱ موضوع، پیرامون شخصیت این روحانی مبارز از ایران و برخی کشور‌های دیگر تهیه و تالیف شده است.

او افزود: ایجاد بنیاد و دبیرخانه دائمی کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی از اهداف این کنگره است.

اجلاسیه پایانی کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی هفته آینده همزمان با یکصدمین سالروز شهادت این روحانی مبارز در رشت برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار