مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: به ۲۰ آموزشگاه کم برخوردار شهرستان بیضا، هرکدام سرانه ۱۵۰میلیون ریالی اختصاص می‌یابد.

محمد خلیل عسکری در سفر به شهرستان بیضا و در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: باتوجه به میزبانی استان فارس در اجلاسیه کشوری نماز، مسئولین اموزش و پرورش و معلمان در نماز‌های جماعت حضوری پررنگ داشته باشند.

او گفت: آموزش و پرورش بیضا، برای حل مشکلات از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کند و دستگاه‌های مذکور نیز گزارشی در خصوص همکاری با آموزش و پرورش ارائه دهند.

عسکری گفت: املاک مازاد شهرستان شناسایی و در خصوص فروش آن اقدام و هزینه ان صرف حل مشکلات فضا‌های آموزشی این شهرستان شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با اولویت مدارس دخترانه ۲۰ بسته ورزشی به مدارس بیضا تخصیص داده خواهد شد و در سفری دیگر دو مدرسه شناسایی و با مشارکت مالی خیرین شهرستان، زمین چمن به آن‌ها تخصیص داده خواهد شد.

او گفت: احداث و تجهیز پژوهشسرا در شهرستان بیضا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عسکری گفت: تا پایان آذرماه موتور خانه ۶ آموزشگاه شهرستان بیضا توسط اداره کل نوسازی و توسعه مدارس تعمیر و استاندارد سازی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمبود فضای آموزشی در بیضا از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محسن علیزاده تصریح کرد: توجه ویژه به شادی و نشاط خصوصا در مدارس دخترانه موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

او گفت: امکانات رفاهی و فرهنگی از دیگر نیاز‌های این شهرستان است.

امام جمعه شهرستان بیضا نیز با اشاره به کمبود منابع مالی، اظهار کرد: با تغییر کاربری برخی املاک آموزش و پرورش می‌توان به گونه‌ای درآمدزایی کرد که نیاز کمتری به سرانه‌های دولتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد درویشی بر توسعه فرهنگ قرآنی و نماز تاکید کرد و گفت: توجه بیشتر به امر اقامه نماز در مدارس و تربیت مربیان قرآن و اعزام آن‌ها به مدارس از مواردی است که پیشنهاد می‌شود.

او گفت: جهاد رسانه‌ای را جدی بگیریم و اطلاع رسانی در اولویت قرار گیرد و در جهاد تبیین نیز از ظرفیت بسیجیان بهره‌مند شویم.

امام جمعه بیضا گفت: برای اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی باید برنامه ریزی شود و در راستای روشنگری فعالیت بیشتری انجام شود.

فرماندار شهرستان بیضا نیز در این جلسه گفت: با توجه به وجود اتباع خارجی در شهرستان تخصیص بودجه ویژه اتباع ضروری است.

غلامرضا اژدر گفت: فضای مجازی و آموزش‌های مجازی اگر مدیریت شود مفید خواهد بود و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

او گفت: با توجه به همجواری بیضا با شیراز مشکلاتی در خصوص تقاضای انتقال معلمان به شیراز وجود دارد که باید برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

شهرستان بیضا با ۸ هزار دانش آموز و بیش از ۷۰۰ فرهنگی دارای ۸۰ واحد آموزشی است. همچنین یک مدرسه استثنایی، و یک مرکز اختلالات یادگیری پ دو واحد شبانه روزی و دو واحد متوسطه دوم دخترانه و پسرانه در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.