نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که عضویت فنلاند و سوئد در پیمان ناتو سال آینده تصویب می‌شود.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، در اظهارات خود در اسلواکی اعلام کرد که پارلمان مجارستان عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را اوایل سال آینده میلادی تصویب خواهد کرد.

به گزارش رویترز، اوربان پس از نشست گروه «ویسگراد» در اسلواکی این اظهارات را مطرح کرد و گفت: «دولت مجارستان پیشتر تصمیم خود برای حمایت از سوئد و فنلاند را اتخاذ کرده بود، اما پارلمان در اولین جلسه خود در اوایل سال آینده میلادی در دستور کار قرار خواهد داد. مجارستان تمام حمایت خود را از این دو کشور نشان خواهد داد.»

از ماه فوریه سال جاری که حملات روسیه به اوکراین آغاز شد، سوئد و فنلاند درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه کرده‌اند. در حال حاضر ترکیه و مجارستان تنها کشورهایی هستند که موافقت خود با این اقدام را ابراز نکرده‌اند.

مجارستان می‌گوید مشکلی با عضویت سوئد و فنلاند ندارد و متعهد شده تا اواسط ماه دسامبر این پیشنهاد‌ها را به طور رسمی تایید کند. در حال حاضر، سوئد و فنلاند در حال مذاکره با ترکیه هستند تا نگرانی‌های این کشور را در مورد حمایت از پ.ک.ک برطرف کنند. آنکارا کشور‌های شمال اروپا را به پناه دادن به گروه‌های تروریستی متهم کرده است، و همچنین فهرستی از افرادی را که باید به ترکیه استرداد شوند به این دو کشور ارائه کرده است.

در همین راستا دبیرکل ناتو از سوئد و فنلاند خواست قوانین ضد تروریستی خود را تشدید کنند و تاکید کرد ترکیه از گروه‌هایی مثل پ.ک.ک بیشترین آسیب را دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار