نفت روسیه بار دیگر به سمت جمهوری چک و اسلواکی به جریان افتاد.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه در گزارشی اعلام کرد که جریان نفت روسیه بار دیگر به جمهوری چک و اسلواکی از سرگرفته شد.

وزارت اقتصاد اسلواکی در بیانیه خود گفت: «جریان نفت به اسلواکی پس از مدتی وقفه، امروز پنج‌شنبه، از خط لوله دروژبا برقرار شد. عرضه نفت به اسلواکی بعد از ظهر امروز برای مدت کوتاهی به دلیل کار فوری در سیستم برق در اوکراین قطع شد.»

البته ریانووستی اعلام کرد جریان نفت برای جمهوری چک برخلاف اسلواکی در جریان بوده است و این قطعی برق در اوکراین بر جریان این کشور تاثیر نداشت.

ساعاتی پیش نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با محمد السودانی» نخست‌وزیر جدید عراق، مکالمه‌ای تلفنی داشت که در جریان آن تاکید داشت تلاش‌های کشور‌های غربی برای تاثیرگذاری بر قیمت نفت روسیه «عواقب جدی برای بازار جهانی انرژی» خواهد داشت.

در جریان این مکالمه همکاری در داخل اوپک پلاس برای «تضمین ثبات بازار جهانی نفت» از سوی هر دو طرف مثبت توصیف شد.

از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین در ماه فوریه، کشور‌های غربی با اعمال تحریم‌های مختلف در تلاش برای اعمال فشار بیشتر بر این کشور هستند. در همین راستا، امروز «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، اعلام کرد اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به زودی رونمایی خواهد کرد و در بیانیه‌ای گفت: «من مطمئن هستم که به زودی سقف قیمت جهانی نفت روسیه را با گروه۷ و دیگر شرکای اصلی تصویب خواهیم کرد. تا زمانی که اوکراین بر پوتین و جنگ غیرقانونی او پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار