نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اعتراض جایگاه ارزشی دارد، اما اغتشاش جای محاکمه دارد. بین این دو باید تفاوت بگذاریم.

سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست با هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: سوال دانشجویان باید به صورت صحیح مطرح شود تا پاسخ درستی برای آن داده شود. دانشجویان امروز مدیران آینده این کشور هستند.

وی تاکید کرد: صاحبان قدرت در دادن پاسخ به سوالات باید از موضع تواضع صحبت کنند. هیچ نیروی نظامی و امنیتی حق ورود به دانشگاه ندارد بنابراین دانشگاهیان باید در فضای تعاملی سوال و پاسخ خود را داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اعتراض جایگاه ارزشی دارد، اما اغتشاش جای محاکمه دارد. بین این دو باید تفاوت بگذاریم.

سیاهکالی بیان کرد: ما مشکل فرهنگی نداریم. مشکل اصلی ما اجتماعی است. در حوزه فرهنگی تجربیات خوبی داشتیم و دشمن نتوانست ورود پیدا کند، اما توانست از ضعف اجتماعی سواستفاده کند و بر بستر فضای مجازی سوار شد و بر روی نوجوانان و جوانان تاثیر گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: سواد در کنار مهارت مفهوم پیدا می‌کند. سواد و علم به تنهایی کافی نیست. باید تلاش کنیم دانشگاه به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کند.

دیگر نماینده مردم قزوین در مجلس هم گفت: با راه اندازی چشمه نور قرار است ۲۷ رشته علمی بروز و ظهور داشته باشد.

محمدبیگی گفت: متاسفانه ۲۰ دانشگاه رشته گیاهان دارویی را حذف کرده اند در حالیکه مجلس به دنبال ارتقای طب سنتی است.

وی افزود: اساتید، بازوان فکری نمایندگان هستند. در قانون حمایت از خانواده، ظرفیت خوابگاه‌ها ده برابر شده است.

این نماینده در ادامه با اشاره به تنظیم دستورالعمل برای اعتراض گفت: این موضوع مورد تاکید ماست. فرق اعتراض با اغتشاش باید مشخص شود. فضای اغتشاشات، اعتراضات را هم تحت تاثیر قرار داده است و افرادی که مسالمت آمیز می‌خواستند حرف خود را بیان کنند فرصت را از دست دادند.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: امپراطوری رسانه‌ای پاسخ موردنظر خود را به سوالات دانشجویان تلقین کرده است و در حال حاضر دانشجویان در فضای تعاملی سخن نمی‌گویند. باید در مواجهه با سوالات دانشجویان و اساتید سعه صدر داشته باشیم.

قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی هم در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: نگاه‌ها به این دانشگاه بعد از استقرار دولت سیزدهم تغییر یافت. این دانشگاه از لحاظ امکانات آنگونه که شایسته آن باشد نیست.

وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر ۸۴۰۰ دانشجوی داخلی و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی دارد. افق دانشگاه اینست که ۶۰ درصد دانشجویان آن باید خارجی باشد و در حال حاضر با این افق فاصله داریم.

به گفته رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی؛ خواستار همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با دانشگاه بین المللی امام خمینی هستیم.

قاسم زاده ادامه داد: رشته‌های جدیدی مبتنی بر نیاز استان و کشور تعریف شده است. این رشته‌ها بیشتر حالت کاربردی دارد که دانشجویان فارغ التحصیل بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند. رشته هوش مصنوعی و رشته ذرات بنیادی از سال آینده به رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شوند.

وی گفت: یازده عضو هیات علمی دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند و رنکینگ دانشگاه در سطح بین الملل افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی افزود: ارتباط جامعه دانشگاه و صنعت سه برابر افزایش پیدا کرده است. در پژوهشگاه نیرو طرحی در حال اجراست تا در دهکده انرژی‌های نو ورود موثر داشته باشیم.

قاسم زاده گفت: در حوزه نیروی انسانی با یک بحران مواجه هستیم که حدود ۱۵۰ نیروی مازاد داریم که بار مالی شدیدی بر دانشگاه وارد می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های بسیار خوبی برای رفاه دانشجویان انجام شده و علیرغم تصویب بودجه عمرانی دانشگاه در سفر ریاست جمهوری تاکنون ریالی تزریق نشده است. البته در این سفر اعتبار چهل میلیاردی برای استخر دانشجویی مصوب شد که این مبلغ هم محقق نشد.

معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی هم گفت: در دیپلماسی علمی می‌توانیم جایگاه خود را پیدا کنیم. بسیاری از اساتید ما توانمند هستند، اما از پروژه‌های بین المللی ترس دارند.

وی افزود: از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی در کشور استفاده نمی‌کنیم. باید از نظرات اساتید این دانشگاه که ۳۱۶ عضو هیات علمی دارد در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار