فرمانده انتظامی مازندران از توقیف ۲۹ هزار لیتر نفت کوره غیرمجاز در یک تانکر نفتکش نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در خصوص مقابله با قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی که قاچاقچیان با استفاده از شگرد‌های خاص اقدام به حمل و جابه جایی غیرقانونی مواد سوختی و انتقال آن به نیروگاه می‌کردند، موضوع مقابله با این پدیده در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر وقوع تخلف در خصوص تخلیه سوخت نفت کوره توسط تانکر حمل سوخت به مقصد نیروگاه شهید سلیمی نکا، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس آگاهی شهرستان نکا با حضور در نیروگاه موضوع را بررسی کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در بررسی‌های ماموران مشخص شد محموله مورد نظر پس از ورود به نیروگاه قصد تحویل و تخلیه سوخت را داشته که بلافاصله خودرو توقیف و با همکاری نمایندگان شرکت نفت نسبت به بررسی اولیه و انجام تست آزمایشگاهی و نمونه برداری اقدام شد.

سردار میرزایی افزود: در بررسی‌های تست آزمایشگاه مشخص شد سوخت مورد نظر از نوع نفت کوره نبوده و دارای ناخالصی زیاد از جمله آب و رسوبات زیاد بوده و با بارنامه مطابقت نداشته است.

او با اشاره به اینکه طی هماهنگی قضائی تانکر سوخت توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد، گفت: در بررسی و رصد انجام شده و تحقیقات فنی از رانندگان مشخص شد تانکر‌های حامل سوخت نفت کوره در شهر دیگری سوخت‌های سالم را تخلیه و سوخت‌های آلوده به لجن را به داخل تانکر‌ها ریخته و به نیروگاه تحویل می‌دهند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تحویل ۲۹ هزار لیتر از سوخت غیرمجاز مکشوفه به شرکت نفت، افزود: ارزش این سوخت غیرمجاز برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.