یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تایید کرد برخی طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای از موفقیت دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق می‌ترسند.

یکی از رهبران ائتلاف الفتح در مجلس عراق گفت برخی طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای از موفقیت دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق می‌ترسند و برخی از کشور‌ها می‌خواهند عراق را وارد مخمصه‌ای کنند که در سال ۱۹۹۰ میلادی رخ داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری عراقی بغداد الیوم، محمد الحیانی گفت: «علت این نگرانی‌ها آن است که تشکل چارچوب هماهنگی دولت کنونی را تشکیل داده است و اگر در کارش موفق شود این موفقیت به پای چارچوب هماهنگی نوشته خواهد شد و این چیزی است که برخی از کشور‌های جهان و منطقه آن را نمی‌پسندند.»

او افزود: «موفقیت نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی در عقب راندن شبکه داعش، اوضاع منطقه‌ای و بین المللی را به هم ریخت چرا که برخی از کشور‌ها تلاش می‌کنند دولت عراق و فرآیند سیاسی را به شکست بکشانند همانند اتفاقی که در سال ۱۹۹۰ میلادی رخ داد و عراق را به مخمصه حمله به کویت وارد کردند.»

الحیانی گفت: «برخی احزاب در داخل عراق با برخی طرف‌های بین المللی و خارجی ارتباط و به شدت در فساد دست دارند و آنان در تلاشند اوضاع را در عراق از طریق حوادث ساختگی مانند آتش سوزی‌ها و ترور‌ها و ... متزلزل کنند.»

دولت السودانی که به تازگی شروع به کار کرده است به دنبال حذف فساد از سیستم عراق است. با این وجود به دلیل اینکه السودانی فرد مورد نظر آمریکا و هم پیمانانش در عراق نبود احتمال این می‌رود که در دولت او سنگ‌اندازی‌هایی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار