پادشاه مالزی انور ابراهیم را به عنوان نخست‌ وزیر جدید معرفی کرد.

پادشاه مالزی روز پنجشنبه انور ابراهیم، ​​رهبر قدیمی مخالفان دولت را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد و او ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی سوگند یاد خواهد کرد. 

به گزارش رویترز، انتخابات روز شنبه در پارلمان مالزی با بلاتکلیفی بی سابقه ای به پایان رسید و هیچ یک از دو ائتلاف اصلی، یکی به رهبری انور و دیگری، نخست وزیر سابق، محی الدین یاسین، قادر به کسب کرسی‌های کافی در پارلمان برای تشکیل دولت نشدند.

حال پادشاه مالزی پنج روز پس از آنکه هیچ حزبی در انتخابات پارلمانی موفق به کسب اکثریت برای تشکیل دولت نشد، «انور ابراهیم» رهبر مخالفان را به عنوان نخست‌ وزیر مالزی اعلام کرد.

انور ۷۵ ساله بار‌ها و بار‌ها در طول سال‌ها از سمت نخست وزیری محروم شده است. او معاون نخست وزیر در دهه ۱۹۹۰ بوده است. او نزدیک به یک دهه را در زندان گذرانده که به گفته او اتهاماتی با انگیزه سیاسی با هدف پایان دادن به حرفه اش بوده است.

بلاتکلیفی در مورد انتخابات تهدیدی برای طولانی شدن بی ثباتی سیاسی در این کشور آسیای جنوب شرقی است که در چند سال گذشته سه نخست وزیر داشته است و خطر به تأخیر انداختن تصمیمات سیاسی مورد نیاز برای تقویت بهبود اقتصادی را به دنبال دارد.

انور رهبری یک ائتلاف چند قومیتی از احزاب با گرایش های مترقی را بر عهده دارد، در حالی که اتحاد محی الدین منعکس کننده دیدگاه های محافظه کارانه تر، مالایی قومیتی و مسلمان است.

حامیان او ابراز امیدواری کرده‌اند که دولت انور از بازگشت تنش تاریخی بین اقلیت های قومی مالایی، اکثریت مسلمان و اقلیت‌های قومی چینی و هندی جلوگیری کند.

در انتخابات پارلمانی مالزی، ائتلاف انور موفق شد با ۸۲ کرسی، بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمانی را به دست آورد و ائتلاف ملی محی الدین یاسین ۷۳ کرسی را به دست آورد اما هیچ یک از این دو نتوانستند حداقل ۱۱۲ کرسی را برای آن که بتوانند به تنهایی تشکیل دولت دهند، به دست آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۶:۵۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
خاتمی را برگردانید
آخرین اخبار